Témaindító hozzászólás
|
2008.08.06. 12:09 - |
Sziasztok!
Gondoltam indítok egy külön fórumot, arra az esetre, ha a Kalandozók Nyári Táborának versenymodulját mesélném el. Persze erre tökéletesen megfelel az eddig is nagy népszerűségnek örvendő Szerepjátékos fórum, de oda nem akarta begépelni a karaktertkészítés szabályait, mert túl hosszú. |
[37-18] [17-1]
Bob FELSZERELÉSE
1 db gyógyital (4 Ép-s) 36a
abbitacél pikkelyvért 50a
abbitacél pajzs(közepes) 32a
2 db bola 0,08a
tőr 0,1a
másfélkezes kard 2,5a
tüskésbuzogány 1a
4 adag Al bahra-kahrem 20a
3 adag Nyelvoldó 6a
1 db istenek itala (érz+2) 44a
csizma gyalogos 0,08a
ing nemesi 0,2a
2 db ing paraszti 0,01a
kabát 0,2a
köpeny szövet 0,1a
2 db nadrág 0,04a
derékszíj 0,005a
kalap 0,015a
5 db alsónemű 0,01a
1 üveg predoci bor (3 fürtös) 0,1a
2 üveg pálinka 0,004a
3 napi hideg élelem 0,018a
2 db fáklya 0,002a
fenőkő 0,001a
hátizsák nagy 0,15a
kardhüvely (díszes) 0,6a
kötél 20 m 0,03a
kulacs 0,004a
övtáska 0,07a
sátor kicsi 0,7a
szekerce 0,01a
takaró 0,08a
tarisznya 0,04a
tőrhüvely 0,1a
tűzszerszám 0,01a
Összesen 194,259a |
Legyen! Elvégre igazad van. Innentől minden hivatalosan megjelent Rúna magazinban leírtakat lehet használni. Az eltérések, viták felmerülése esetében, az eredetileg meghatározott kiegészítókben leírtak lesznek a mérvadóak. Már ha lesz ilyen egyáltalán. A tápolókat továbbra sem nézem jó szemmel.  |
Jó ez a karakter pontozási módszer. Egy két dolog nem tetszik csak, pl.: a kardmüvészt jobban támogatja mint a papot. Nem értem miért, de nem is számít. Viszont szerintem kicsit jobban rugaszkodjunk el, használjunk minden rúnát-hiszen azért vannak. Én értem, h nem pusztítókat, napharcosokat, meg kiatalált brutál állatokat akarsz... de a runákban nem is nagyon vannak ilyenek. Szerintem. |
Pedig a kínai olcó-olcó! Meglóbálod kicit ész bumm, leeszik a feje! |
De csak is olyat ami ellen nincs mentődobás mert ha gagyi kínai akkor nem kell  |
Ingyen láncos buzogány Nekik!  |
A páncélosokat valahogy majd támogatom kicsit. Nekem sem tetszik, hogy kitoltak velük. |
Nos igen hát így nálam sajna kiesik az álltalam kedvelt páncélos kari bár még próbálom kihozni hátha kitudnék valahogy 1 et. |
A szerepjátékos fórumban leírtak alapján: Meg lehet beszélni ki, mivel játszik. Egy jól összeszokott csapatot kérek a játékosoktól!!! Ha bárkinek valamilyen kérdése van, vagy már tudja mivel szeretne játszani, esetleg már kész is a karaktere, hívjon, üzenjen, satöbbi! |
Jól látod. Cél az esélyegyenlőség! Bár megjegyezném, a vért sokba kerül. Így az általam is kedvelt páncélosok hátrányt szenvednek! |
A rendszer jó mert nagyon táp kari nem de 1 közepesen erőset ki lehet hozzni mondjuk én most az 1 x emberhez visszonyítotam. |
Nem olyan bonyolult, csak kicsit hosszú. Tudom vannak, akik nem olvasnak el valamit ha az hosszú, de vannak akik a kevésnek nem kezdenek neki. Lehet, hogy most sokak kedvét elvettem az egésztől. Dehát mesélhet más is. |
Karakteralkotás menete 3500 Tp áll rendelkezésre a karakteralkotáshoz, amelyet a következő költségek szerint oszthatnak el a játékosok:
Faj:
0 – Ember
400 – Félelf
500 – Törpe, Udvari ork
600 – Elf, Wier, Khál, Dzsenn, Amund* (+100 Tp, ha a papi kaszt tagja) * Faji képességeit, ha nem fajtásai közt nevelkedett a Km előtt dobhatja majd ki a verseny kezdetekor.
Kaszt*:
100 – Harcos**, Gladiátor, Lovag
200 – Tolvaj, Bárd
300 – Paplovag, Kardművész
400 – Amazon, Barbár, Bajvívó, Fejvadász, Boszorkánymester, Tűzvarázsló, Szerzetes
500 – Pap, Harcművész, Boszorkány, Ilanori vágtató, Sirenari erdőjáró, Yllinori sólyom, sas, Sámán
600 – Varázsló (+600 Tp a varázslóbot)
* Többkasztú karakternél természetesen mindkét kaszt költségét külön-külön ki kell fizetni. ** Minden más harcos kaszt, ami nincs külön kiemelve, a harcos kaszt TP költségébe, tehát 100 Tp-be kerül.
Képességek (10 db!):
0 – 12-es átlag, tehát 120 pont
100 – 12,5-es átlag, tehát 125 pont
200 – 13-as átlag, tehát 130 pont
400 – 13,5-es átlag, tehát 135 pont
700 – 14-es átlag, tehát 140 pont
1100 – 14,5-es átlag, tehát 145 pont
1600 – 15-ös átlag, tehát 150 pont
A képesség-pontok elosztása során figyelembe kell venni a kaszt kidobása során matematikailag kapható minimum és maximum értékeket. Különleges felkészítés nincs, ezért a képességek az egyes kasztok esetében nem érhetik el a „csak a Kf által lehetővé tett” értéket (ez leggyakrabban majd 18-as felső korlátot jelent). Természetesen faji módosítók, vagy egy-egy kaszt dobáskódja, ennél magasabb értékek elérését is lehetővé teheti. Például ha egy képességet „k6+12+kf”-al dob a karakter, akkor annak minimum értéke 13, míg maximum értéke 18 lesz. Erre jönnek majd rá a faji módosítók. Az Új Tekercsekből kötelezően használandó az Észlelés képesség, az átlagba az is beleértendő. További megkötés a pontok elosztására, hogy a Szépség csak abban ez esetben lehet a legalacsonyabb értékű képesség, ha rajta kívül van legalább egy másik képesség is, melynek értéke megegyezik a Szépségével. Természetesen a rendelkezésre álló pontok elosztását követően, van mód a Szépség értékének további csökkentésére, ám az abból ily módon levont pontok, végleg elvesznek, vagyis nem növelhetik egyetlen más képesség értékét sem. Tapasztalati szint: A fennmaradó Tp-ból vehetőek meg a szintek, az ehhez szükséges táblázatok a szabálykönyvekben megtalálhatóak.
Vagyon, felszerelés: Minden (egész!) 100 Tp rááldozása után: Tsz * 5 arany jár a karaktereknek. Ha többkasztú karakterről van szó, akkor a játékos dönti el, hogy a karakter melyik kasztjának Tapasztalati szintjét veszi figyelembe a fenti képlet alkalmazása során. Minden a karakteralkotás végén megmaradt Tp 1-1 rézre beváltható. Az el nem költött Tp-k végleg elvesznek. |
Felszerelés Kaszthoz járó felszerelés nincs! A karakterek összes felszerelési tárgyát maguknak kell megvásárolniuk. Ezek közül egyetlen kivétel a 3. Tsz-et elérő varázslók botja mely, ahogy az a fentiekben is olvasható, további +600 Tp-ba kerül. Ám ennek „megvásárlása” nem kötelező. A felszerelés megvásárlásához a fentiekben meghatározott szabálykönyvek ide vonatkozó részei a mérvadóak. Az alábbiakban megfogalmazunk néhány irányárat az egyes karakterek esetében nélkülözhetetlen tárgyakra. A kasztspecifikus tárgyakat, természetesen csak az adott kaszt tagjai vásárolhatják meg.
Gladiátor vért (25a), Kráni vért (60a), Kardművész vért (35a), Alkarvédő (5e), Alkar- és lábszárvédő (1,5a), Bárd hangszere (5a), Pap(lovag) szent-szimbóluma /még ha tetoválás is/ (2a); Harcművész fegyverek: khot (2a), khiel (4a), khrin-kao (3a), sho-khot (2,5a), sryn-tőr(2a), horgaskard (30a), sai (3a), tonfa (1a), hagai (2,5a), láncos sarló (2,5a), acélkorbács (10a), nunchaku (3a), vaskígyó (3a), többrészes bot (10a); Sámán ruha (5a), fejdísz (2a), öv (1a), bot (3a); Főnix: 3/1-es sodronying (40a), 4/0-s sodronying (60a); Tűzvarázsló (Pusztító tűz útja) pikkelyvért (200a); Khál fegyverzet: harak acélbőr (40a), Ghon-szarvkard (10a), Rakhur-tőrkarom (4a), Khrga-egykezes szarvkard (5a); Meneth (15a), Emeril kard (2a), Pusztító Erő Útja papnőinek kardja (2,5a), Arcnélküli Hatalom papnőinek áldozótőre (5e), Hadijogar (1a), Rackla hátas (5a), Kapcsolat tükre-Elena (10a), Toma-pap /szentszimbólum/ fegyvere (50a+fegyver), Íjvessző (5r); Nyílpuska lövedék: kézi (50r), kahrei (2e), könnyű (20r), nehéz (40r), shadoni (1e) Amennyiben az előtörténete indokolja, úgy a karakterek rendelkezhetnek abbitacél fegyverrel is. E fém fegyverek ára a hagyományos fegyverekének hússzorosa, de ez játéktechnikai előnyökkel – azon túl, hogy anyaga abbitacél – nem jár. Minden bizonnyal lesznek olyan tárgyak, anyagok, felszerelési eszközök, stb. is, melyek nem szerepelnek a hivatalos anyagokban. Ezek kereskedelmi áráról minden táborlakó itt a fórumon (a karakteralkotás topicjában) kérdezhet. Ígérjük, hogy a modulért felelős személyek egy héten belül válaszolnak ezekre a kérdésekre. Kérjük továbbá, hogy tényleg csak a szükséges dolgok árát firtassátok. Lehetőleg senki ne akarjon „beáraztatni” velünk 5-6 dolognál többet. Amennyiben valaki valamilyen összetettebb dolgot (pl. mérget, alkimista vagy herbalista szert) szeretne elbíráltatni, az jutassa el hozzánk annak a részletes leírását, hogy mi a fenti határidőn belül minősíthessük. Szintén ez vonatkozik az egyéb képességét, képzettségét (pl. Szakmáját) aktívan használni kívánó karakterekre is. (A méregkeverés terén Magyar Gergely Méregkeverés című kiegészítőjének kivonata lesz a mérvadó, kétfokú rendszerben értelmezve. Az eredeti mű letölthető az oldal kiegészítők részéből. Alkimista szerek esetében a témával foglalkozó (Rúna I/7 szám) cikkre támaszkodunk majd.) Varázstárgyak vásárlása Minden karakter legfeljebb kettő darab vásárolt(!) varázstárggyal rendelkezhet a modul kezdetén. Ám a kettőből csak az egyik lehet olyan, ami nem egyszer használatos. A vásárolt varázstárgyak ára: a rá költött Mp x 2 arany + a varázstárgy előállítási költsége. Az előtörténetben szerepelnie kell, hogy a karakter hogyan tett szert a varázstárgyra. (Fontos, hogy varázstárgynak minősül pl. a gyógyital is! Tehát egy karakter két gyógyitallal már ki is merítette a lehetőségeit. Továbbá a varázslóbot és a szent-szimbólum nem számítandó bele a 2 db-os limitbe.) Varázstárgyak (valamint tetoválások és más mágikus készségek*) készítése Minden karakter – amennyiben képes rá! – készíthet varázstárgyakat*, de a modul kezdetén összesen legfeljebb annyi varázstárgya* lehet, amennyit a maximális Mp-jának háromszorosából képes előállítani. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy 30 max. Mp-os varázstudó 90 Mp költségű varázstárgyat* készíthet. Hanem azt jelenti, hogy pl. készíthet 3 db egyenként max. 30 Mp-költségű tárgyat, vagy pl. készíthet 4 db 15 Mp-osat és 3 db 10 Mp-osat. Mérgek, alkimista és herbalista szerek készítése Minden karakter – amennyiben képes rá! – készíthet ilyen szereket, illetve ismerheti ilyen szerek előállításának módját. Kérünk azonban mindenkit, hogy a mennyiség tekintetében gyakoroljon mértékletességet. Követendő irányelv, hogy egy képzettséghez kapcsolódóan 15 adag „szernél” többel semelyik karakter ne rendelkezzék a modul kezdetén. Ez a limit a többi csapattagnál lévő, de „általunk” készített szerek adagszámát is már magában foglalja. Mérgek esetében ez azt jelenti, hogy ha a karakter rendelkezik a Méregkeverés Af-al, akkor 2 db gyengébb hatású és egyenként legfeljebb 5. szintű mérget, a kereskedelmi ár feléért vásárolhat meg. Méregkeverés Mf esetében az Af-ból következő 2 db-on felül további 2 db veszélyesebb, de legfeljebb 10. szintű méreg elkészítését ismeri, vagyis ezekhez juthat hozzá a fenti engedmény szerint olcsóbban. (Mérgeknél például Gyengébb: az Álomkenőcs, Altató, Kenderfű; Erősebb: a többi méreg az ETK-ból) Alkimista és herbalista szerek esetében ez azt jelenti, hogy ha a karakter rendelkezik az Alkímia vagy Herbalizmus Af-al, akkor 2-2 db, általunk egyszerűbbnek minősített szert, a kereskedelmi ár feléért vásárolhat meg. Alkímia vagy Herbalizmus Mf esetében az Af-ból következő 2-2 db-on felül további 2-2 db, általunk összetettebbnek minősített szerhez juthat hozzá a fenti engedmény szerint olcsóbban. |
Különleges szabályok - Használhatóak az iker- és a váltott kasztok, a Második Törvénykönyvben leírtak szerint. De kérjük, hogy az ikerkaszt esetében a két kaszt Tsz-je közti különbség 2 szintnél több ne legyen.- Kaszttól függetlenül, minden karakter már első szinten is megkapja a szintenkénti HM-et, Fp-t, és Kp-t. Természetesen százalékos képzettségre elosztható %-ot is, ha kasztja szerint kap ilyet. - Szintenkénti ψp-t nem kapja meg a karakter első szinten. - Szintlépéskor minden k6 kockadobás 4-esnek számít. - Papok szintenként járó Mp-át, ha azt dobáskód határozza meg, akkor a dobás értékének maximumát kell venni. - Karakter alapból megkapja a saját Anyanyelvét Af(5) szinten, továbbá ha előtörténete indokolja, akkor Kultúra (saját) Af-ot és a Helyismeret (szülőföld) 60%-ot. - Képzettségek felvétele: A képzettségek Kp-igénye megváltozott a tavalyiakhoz képest. Ennek értelmében, ha valamit már tudott a karakter Af-on és fejlődni szeretne, akkor a Mf-hoz szükséges Kp mennyiségnek csak az Af Kp mennyiségével csökkentett értékét kell rá költenie ahhoz, hogy ezt követően rendelkezzék a képzettség Mf-ával. (A karakterlapokon kérjük jelöljétek be, mire mennyi Kp-t költöttetek, amit megkaptok alapból, azt nem kell jelölnötök.) (Példa: Af 3 Mf 5. Akkor, ha nincs semmim, Af-t tanulok: 3 Kp. Ha nincs semmim, Mf-et tanulok: 5 Kp. Van Af-om és Mf-et tanulok: 5-3=2 Kp.) (Tisztelettel kérünk mindenkit, hogy az ily módon megnövekedett Kp keretet a szerepjáték minőségi javítására fordítsa.) - Vannak képzettségek, melyek ismétlődnek, mégis ütköznek egyes engedélyezett szabálykönyvekben. Jogosan felmerül hát a kérdés, hogy melyiket használjuk. Például: Emberismeret (MTK) <<->> Lélektan (PPL1*) Mechanika (MTK) <<->> Mechanika (PPL1*) Festészet, rajzolás (MTK) <<->> Rajzolás (PPL1*), Festészet (PPL1*) Erdőjárás (ETK) <<->> Erdőjárás (HGB*) Hadvezetés (ETK) <<->> Hadvezetés (HGB*) Az ilyen esetekben az újabb kiadás könyvben(*) megjelent képzettségeket használjuk. Ha egy kaszt leírása alapján a régebbi könyvben szereplő verziót kapná, akkor természetesen az maradhat. - Két MTK-s képzettséget – az Éberség/Észlelést és a Követés/Lerázást – tiltottnak minősítjük, mivel azok nincsenek összhangban az ÚT Észlelés képességével. - Vannak alkasztok, melyek több szabálykönyvben többféleképpen jelentek meg. Jogosan felmerül hát a kérdés, hogy melyiket használjuk. Például: Arel-pap, Kyel-pap, Galradzsa-pap stb. Ezekben az esetekben mindig az újabb (azaz a PPL) megjelenésű szabálykönyv a mérvadó. - Varázslóbot: nem a rúnás verziót használjuk, hanem egy kevésbé komplikáltabbat, ami versenyen játszhatóbb. Játéktechnikailag: Fele annyi Mp tárolható a botban, mint amennyi a varázsló max Mp-ja. A bot manája nem adható össze a varázslóéval, minden szempontból külön kezelendő. Botból való varázslás esetén varázslási idő 1 körrel megnő. Bot feltöltése a varázsló saját manájából történik, ideje: 1 perc mana-pontonként. A bot mágikus tárgynak számít, és a személyes aurájához tartozik. (Költsége +600 Tp) Varázslóbotból való mana-kinyerés üteme (zavartalan koncentráció mellett): Tsz.-nyi Mp / kör. - Azon kasztok kivételével (Morgena és Noir papjai), melyek automatikusan képesek az Antissjárás képzettség elsajátítására, minden más játékosnak 500 Tp-jába kerül, hogy karaktere egyáltalán alkalmas legyen az Antissjárás képzettségének elsajátítására. - Egy karakter legfeljebb egy hatalom amuletthez használható rubinnal rendelkezhet a játék kezdetén. Ez a mágiatiszta rubin legalább 0,5 karátos (azaz 1 g-os) kell hogy legyen, melynek ára az ETK alapján 125 arany. - A karakteralkotás során minden karakter kizárólag a saját Tp keretéből gazdálkodhat. Nem lehetséges a Tp (vagy az abból megvett arany) csapattársnak való átadása. Természetesen a játék kezdetét követően nem lehet megtiltani, hogy a karakterek pénzt vagy (közönséges) felszerelési tárgyakat adjanak át egymásnak, de például az, hogy a tolvaj veszi meg a kardművész slan-tőrét, szintén elképzelhetetlen, mivel a kaszt (vagy faj) specifikus tárgyakat csak az adott karakterek vásárolhatják meg. |
Szóval hivatkozva a Szerepjátékos fórum #725-ös és #732-es hozzászólásaira, íme a karakterek elkészítésének szabályai.
Lehet, hogy néhol bonyultnak tűnik, de igazságos feltételeket teremt a karakterek megalkotása terén. Attól eltekintve, hogy a nehézvértes alakok jókora hátrányt szenvedhetnek vértjük megvételének költsége miatt. Ha lesz rá igény, ezt valahogy majd kompenzálom.
Ne feledjétek, hogy azért akarom, hogy e szabály szerint készüljenek el a karakterek, hogy ugyanazon eséllyel induljon mindenki, és hogy össze tudjuk magunkat mérni kicsit más szerepjátékosokkal is.
Ja, ami még fontos, hogy csapatban kéne gondolkoznotok. Vagyis előnyös lenne a kaland megoldása és túlélése szempontjából, ha sokmindenhez értő csapatot csinálnátok. Persze ez nem kötelező.
A másik dolog, amiért már most felírom a szabályokat, hogy a karakterkészítés kicsit időigényesebb, ezért el lehet kezdeni már most a készülődést. Jó munkát! |
Sziasztok!
Gondoltam indítok egy külön fórumot, arra az esetre, ha a Kalandozók Nyári Táborának versenymodulját mesélném el. Persze erre tökéletesen megfelel az eddig is nagy népszerűségnek örvendő Szerepjátékos fórum, de oda nem akarta begépelni a karaktertkészítés szabályait, mert túl hosszú. |
[37-18] [17-1]
|