Beraktam Gábor kérdés sorozatára a választ is, hát ha segít ez is valamiben!
1-2-3.) "100 Tp. Tsz X5 aranyat ér! Ebböl lehet vásárolni felszerelést." Ez azt jelenti, hogy minden ráköltött 100Tp után kapunk Tsz x 5 aranyat, amiből felszerelést vásárolhatunk? Tehát egy 4.tszű karakternél 200Tp-ért 40 aranyból garázdálkodhatunk. De csak minden egész 100Tp számít? Vagyis 20Tp után nem kapunk Tsz x 1 aranyat, ha az is elég?
Így igaz ebből lehet, kell felszerelést vásárolni. Csak minden egész 100 Tp számít. Az el nem költött pénz ne vesszen el, hozzátok át a játékba költő pénznek. Nem akarom azt, hogy mindent felvásároljatok, mert az arany elveszik-és nem lehet át vinni a játékba. A felmaradt Tp-pedig beválthatod rézre és mehet a karakter maradék vagyonához.
4.) A szintenkénti Fp-t hogyan kell számolni? kidobható maximum, vagy átlag?
Számoljuk úgy, h a K6-ot 5-nek kell számolni.
5.) A szintenkénti Hm-et, Fp-t és Kp-t csak az a kaszt kapja meg első szinten, amelyiknél ezt a könyv, úgy írja? (pl: harcos)
Így igaz! Legutóbb is így kellet karaktert gyártani, most is így kell. Sajna ezt írja a szabály könyv-innentől kezdve ez van.
6.) Van-e a leírtakon kívül valami megkötés a karakter hátterénél? (Kor, származás, anyagi háttér, satöbbi)
Csak amiket már mondtam: sötét jellemü karakterek kíméljenek, és ne legyen olyan karakter sem ami szemben áll a pyarroni hittel, jellemekkel.
7.) Lehet-e olyan varázstárgya a karakternek, amit saját maga el tud készíteni, és ha igen, mennyibe kerül?
Nem. Tudom, hogy ez után mindenki azzal fog kezdeni, hogy legyártja majd a akalandba, de inkább így legyen mint hülye szabályokat kezdjek kitalálni. Azért is mondom ezt mert nincsen varázsló, ha esetleg lenne akkor lehet ezen módosítok, mert ugye a varázslónak a lételeme a varázslás-varázstárgy készítés. DE JELENLEG ELÉG TÁVOL ÁLLUNK ATTÓL, H TARTANI KELLENE EZ A SZABÁY MÓDOSÍTÁSÁRÓL.
8.) A szent szimbólumért, vagy egyéb rendtől kapott dolgokért kell-e fizetni? Csak azokra gondolok, amiket a könyvek írnak a kasztleírásoknál.
Szent szimbólumot megkapja a karakter, de ezen kívül semmit. Fegyverzet és vértezetett meg kell venni még akkor is ha azt írja, hogy meg kapja.
9.) Lehetnek-e kapcsolatok, csatlósok? Ha igen, kell-e értük fizetni és mennyibe kerülnek? (apród, szolga, rendtárs, testőr, satöbbi)
Kapcsolatok lehetnek ezeket támogatom én is, de a csatlósokat hanyagoljuk szerintem.
Nos oda-vissza rágtam magam ezen a pontrendszerü karakter alkotáson. Nekem ez kicsit erős-én kb. 3-4 max.-de nagyon max. 5 tsz-ű karaktereket várok a kalandomba. Igazából a 4. Tsz-et már a plafonnak akarom és annak már erősnek kell lennie. Megszeretném még említeni, hogy nagyából jó jellemü csapatott akarok. Ez köszönhető annak is, h olyan kalandot találtam ki amibe "jó" karakterek kellenek. Persze, h mi jó és mi nem arról lehetne vitatkozni, nekem jó karakternek számít ha valaki hitehagyot "gonosz állambéli" harcossal játszik, de és mégegyszer DE: nem kellenek ranagol, tharr, orwella vagy valamelyik káosz szekta követői a Pyarroni vallás domináljon, ha vallásos akartok lenni (nem kötelező). Nem szenteket akarok, de ha a megbízó egy Krad templomba vár ne az legyen, h mielőtt bemegyek levizelem a négy sarkát az épületnek, vagy nem érdekel a kaland mert egy Adron ereklye van benne és külömben is csak a rend jellemüeknek ad + 10et erőre!! No de maradjunk a számoknál egyenlöre.
Az alábbiakat abban is módosítanám, h a páncélokat először probáljuk meg úgy csinálni, hogy mindenki tapasztalati pontból (Tp) veszi meg. 1 Tp = 1 Arany. Abbit páncéloknál az arany értéke szorzandó 2-vel így a kapott értéket kell meg venni Tp-ből.Egyenlöre így áll a táblázatom (változás jogát fentartam):
Mindenki 1250 Tp. kap + ha van háttér történet akkor még max 100 Tp. lehet szerezni (nem a minőséget és élvezhetőséget, hanem inkább a fáradozást és a karaktergyártást dijaznám).
Ha valaki a HGB-ből akar harcost csinálni (nem barbárt, bajvivót, amazont ha nem valami harcos kasztút) az az alap 100 Tp-mellé még + 150 Tp. fel kell áldoznia! Tehát egy Ilanori vágtató kasztja 250 Tp-be fog kerülni, mert 100 Tp a Harcos és még 150 Tp a HGB-s harcos!
Tulajdonságok:
12 átlag 120Tp,
12,5 átlag 125Tp,
13 átlag 130Tp,
13,5 átlag 135 Tp,
14 átlag 150Tp,
14,5 átlag 200 Tp,
15 átlag 230Tp,
100 Tp. Tsz X5 aranyat ér! Ebböl lehet vásárolni.
Varázstárgyakra direkt nem tértem ki. Nem hiszem, hogy tudtak eddig venni akaraktereitek ilyeneket (ne is nagyon gyertek a háttértörténettel itt)!
Mérgek adottak: használjuk egyenlöre az alapkönyvet erre és majd ha szükséges késöbb bevásároltok (persze ha jó karakterekket csináltok akkor ezekre nem is nagyon lesz szükség és lehet spórolni)!
Minden egyes felmaradt Tp a végén 1 rezet ér!
Ami még eddig nem volt minden 10 Tp belehet váltani 1 Kp-ra!
Ez a rendzser azért lett kidolgozva és alkalmazva, hogy nélkülem is megoldható legyen akarakter gyártás. Meg hátha lesz egy kis lelkesedés a karakteralkotás terén is. NEM azért van, h egymáson túl tudjunk tenni kitud erősebb és magasabb szintű karaktert gyártani. Írtam, hogy kb. 3 Tsz-ű karaktereket szeretnék látni-persze a szabályok adják azt is, hogy némelyik kasztból ki lehet hozni magasabb szintett is, ami nem is tilos. Viszont a kalndomba nem akarok olyan karaktereket aki nem veszi meg magának a szükséges, páncélzatot/fegyverzetett-arra hivatkozva, hogy helyete szintett vesz, páncélt meg hoz az ellen és majd a fejét ütöm. No iylen nelegyen tényleg!
Pénz: mindenkinek legyen annyi, hogy életvitelét egy-két hétig fedezni tudja!!!!
A rendszert nem azért alkalmazom, hogy kiskapukat keresetek és jól felrójátok nekem ezeket. Tényleg csak praktikus okok miatt alkalmaznám. Igérem a kalandomba több munka lesz belefektetve mint ebbe! A karaktereket majd jelezétek nekem is! Jó munkát!
Ui.: minden vélemény érdekel és kösz az eddigi jelzéseket!
Na ennek örülök! Dolgozok a kalandomon rendesen, remélem, sikerül is mindenki számára elvezhetően és tetszetősen elmesélnem, és mindenki jót, jól fog játszani!
Csütörtök estétől otthon vagyok remélem vasárnap jót játszunk mert hétfőre megadták a szabit és nem kell akkor vasárnap visszamenni.Attól függetlenül még kezdhetjük hamarabb mondjuk attól függ milyen lesz a szombat de én játszani szeretnék.
Nekem tetszik végre lehet gonoszkodni legálisan a jók úgy is korán halnak idelye volt már ilyen kalandnak is.De sajnos bármenyi jó ötletem is van hozzá ez vagy a jövő 7 vége eshet számításba mert utána megint nem fogok ráérni hoszú idelyig.Háttérhez van ötletem de leirni felelleges mert pár szóban elmondható a többit meg hozza a játék már ha ráér mindenki játszani.
Hali! Egy dologról még nem beszéltem a sötét erőhasználó karakterek megalkotásával kapcsolatban, hogy mennyi erő jártasságot tudhatnak kezdetben. Nos, mindenki 15 erőjártasságot választhat. Íme a lista:
Egyenlőre csak ezek közül, így senki ne jöjjön más ismeretlen forrásokban talált sötétoldali alkalmazásokkal. Olyanokat majd én, mint KM esetleg kitalálok, ha jók lesztek, illetve eléggé gonoszok!
A Követleményeket, hogy némely erőjártassághoz más erőjártasság ismerete is szükséges, egyenlőre próbáljuk betartani, aztán h nagyon kevés lenne így aválasztható, majd teszünk egy-két kivételt.
Az alábbiakból kiderül, hogy alapjában véve fiatal sith tanoncokra / sötét oldali erőhasználó karakterekre van szükség, de azért lehetőség szerint, értsenek sokmindenhez, ne csak a harchoz. A kalndokban sokminden egyébre is szükség lesz, ígérem! Addig is az Erő legyen Veletek, mégha sötét is!
Újra itt vagyok. Spanyolország meg a legjobb nyolc között!
Tehát alapjában véve fiatal karakterekre lesz szükség. Azért kell csak fiatalkorig megírni a hátteret, mert a karakterek mesterét, akitől a legtöbbet tanulták a KM, azaz én nevezem majd meg. Így kb. 5 évet én, mint KM írok majd meg mindenkinek. Ezután indul majd a kaland.
Nincs semmilyen faji megkötés, bármilyen addig ismert faj jöhet, vagy újat is lehet kitalálni, de csak finoman. A pozitív különleges képességeket negatívakkal tessék ellensúlyozni!
Annyit még hozzátennék a hátteres megkötés ellenére, hogy azért megengedett lehet némely esetben, hogy a karakter korábban is részesülhetett valamilyen erőhasználói képzésben, minthogy elérte volna a már említett korintervallumot. Ilyen lehet például: jedi képzésben kapott, de tanítása valamiért félbeszakadt és nem folytatódott. (Kizárták a rendből vagy padawanként korán elveszítette mesterét, és nem volt lehetősége újat szerezni...) Esetleg családi kereteken belül fedezték fel különleges képességeit és saját kultúrájának megfelelően valamilyen más erőhasználói oktatást okítást kapott, vagy idegen kultikus rend tagja volt, satöbbi... Tehát a hátterében leírható, hogy már részesült valamilyen képzésben, de csakis kis mértében!!!!
Fontos lenne kitérni arra a kulcsmozzanatra, fordulatra, amivel a sötét oldal felé fordult!
Aztán fontos megkötés, hogy nem lehet induláskor senkinek fénykardja. Ez szomorúan hangzik, tudom, de a hangsúly a „kezdetben”-en van. Ez az első kaland szempontjából lényeges. Érteni viszont lehet hozzá, de maximum 5K lehet a fénykard jártasság (az Ügyesség alattira értem, nem az erőhasználatra). Ezzel el is érkeztünk az értékekhez.
Főjellemzők között 18K lehet elosztani a faji maximumok/minimumok figyelembevételével. Ebből lehet/kell tenni az Erőjártasságokra (Kontroll, Észlelés, Változtatás) is. Viszont rendelkezésére áll mindenkinek újabb 3K, amit csak az Erőjártasságokra lehet tenni. Itt van is egy megkötés, miszerint sem a Kontroll, sem az Észlelés, sem a Változtatás nem haladhatja meg a 4K-t. (kezdetben persze!)
Jártasságok között a szokásos 21 pontot, azaz 7K lehet elosztani, azzal a kikötéssel, hogy egyetlenegy jártasság sem lehet magasabb 5K-nál, még specializációval sem. Kivétel lehet talán a Fejlesztett jártasságok. Aki erre áldoz a pontokból, az megérdemli. Specializálódni a szokott módon 1K-ért 3 dologra lehet.
Anyagi háttérre, kapcsolatokra vonatkozóan nincs megkötés, talán csak annyi. hogy egyikből se legyen túlontúl sok.
Felszereléssel is csak csínján, lesz minden a kalandban, ami szemszájnak ingere...
Fénykardja - mint már említettem ugye - senkinek nem lehet, ugyanez vonatkozik az űrhajóra is. Érteni viszont ehhez is jó lenne azért. Ne ezen bukjon el a küldetés!
Erőpontok/Sötétoldal pontok. Megszokhattátok, hogy újabban a jellem bevezetésével, másképp használom a sötétoldal pont fogalmát. Egyfajta Sötét erőpontok ezek, melyek kifejezetten gonosz, negatív, vagy önző cselekedetek után jár. Ha igazán gonosz dolgokra használja fel valaki még vissza is kaphatja a kaland végén. Mindenki 3 Erőponttal kezd, amiből egynek mindenképp Világosnak, vagy Sötétnek kell lennie.
Jellem szempontjából csakis a sötét oldal felé elmozdult jellem jöhet szóba 1-10-ig vagy legfeljebb a 0-ás aranyközépút még elfogatható, legfeljebb kicsit sántít. Ez kalandok alatt úgyis változik. Ennek („csak”) szerepjátszás szempontjából van jelentősége.
Egyelőre ennyi, még jelentkezek, újabb infókkal, de ennyivel már el lehet kezdeni a készülgetést, sőt.
Annyi még hogy minél hamarabb megvannak a karakterek, annál hamarabb játszunk, és szeretném is elmesélni az első kalandomat mihamarabb!
Itt vagyok. Na kiötöltem egy pár dolgot indulásnak a kalandomhoz. Szóval rendhagyó módon, mert ilyen még nem volt mindenkitől sötét erőhasználó karaktertípusokat (sitheket, ha úgy tetszik) várok. A kaland időben nagyjából a Baljós Árnyak eseményei körül (előtte vagy utána egy pár évvel játszódik majd. Ezt még később pontosítom.
A karakterek hátterében van egy szigorú megkötée, miszerint az eddig megélt életutat a karakter fiatal-koráig (embereknél körül-belül 15 éves korig kell megírni kitalálni. Ettől azért el lehet térni, de csak max 5 évet, tehát olyan 10 és 20 év a határok, amíg ki kell találni mi történt eddigi pályafutása alatt, de !!! ezidáig semmilyen jedi vagy erőhasználó-képzésben nem vehetett részt. Megvan a felfedezett, vagy titkolt, azidáig felfedezetlen képessége, fogékonysága az Erőre és kész. Nem kell megijedni, nem ilyen fiatal karakterekkel kell majd játszani, csak úgy terveztem megkötött lesz a képzés ideje, és a történet szempontjából igen fontos időszak ez, ami köbö 5 évet tesz majd ki. Tehát ha egy 20 éves karakterrel szeretné valaki kezdeni a kalandot, az 15 éves koráig írja meg / találja ki a hátterét.... Persze most mindenkinek eszébe jutnak, hogy az értékek akkor hogy alakuljank, hozzáteszem jogosan. Egyenlőre ennyi... a többit a 2. félidő után. Majd jövök, addig is hajrá Spanyolország!!!!
Ragadozó3-a csaj maradjon is életben végig, ha nem lesz jó a film akkor még mindig lehet nézni valamiért.
Kalandok: hát kicsit szívenüt, hogy újkarik kellenek. Mikor is játszanék, hát az első halálcsilag idején mindenkép jó lenne mert van már birodalom, a rohamosztagosokhoz jelenleg nem sok kedvem van, de ez változhat még, a régi időkben sem lenne rossz, csak az erőhasználóktól kicsit szarulvagyok már.
A közeljövőben, azaz a jövőhéten, vagy még ezen a héten mesélnék STAR WARS-t. Méghozzá új karaktereknek, mert más időben játszanánk, mint a mostaniak.
Két lehetőség adott, de ez még nyitott:
1. Régi Köztársaság idejében
2. Az első Halálcsillag idejében
Mindkettőhöz van jó kalandom. Persze rögtön felmerül milyen karakterek kellenek, de a válasz az, hogy bármilyen jó, nincs megkötés.
És még adott egy harmadik opció, amihez már majdnem mindenkinek van karaktere, az a "birodalmi rohamosztagosos".
Kérek minden kedves érdeklődőt, hogy reagáljon minnél gyorsabban, hogy mivel játszana és mikor érne rá a napokban, esetleg a jövőhéten. később nem jó, mert addigra már a sátrazásos kalandomon akarok dolgozni, és ahhoz meg sok időre lesz szükségem. Hétköznap is lehet, szabadságból megoldom. Köszönöm! Várom a reakciókat!