Úgy gondoltam indítok egy külön fórumot a köbö tíz éve minden évben, a borsodnádasdi vadonban megrendezésre kerülő nyári sátrazásoknak. Ide lehet írni a régi élményeket, új terveket, és hogy ki mikor ér rá, vagyis mikor legyen az idei sátrazás.
Üdv kalandozó társaim!! Azért ragatam most billenytyüzetett, mert Gábor kalandjához csapatott kell csinálni, nem hagyományosan értelmezett kalandozókat-ha jól olvasom. :) Szerintem nem lenne rossz ha összedugnánk a fejünket kicsit, h ki milyen karaktert csinálna és itt nem arra gondoltam, h mondjuk meg, miylen harcos, vagy pap... de annyit megdumálhatnánk, h ki csinál gyógyítót-ha lesz ilyen, ki "osonós" karaktereket, ki "izmot"
Tudom milyenek vagyunk szeretünk, titkolózni, h ki miylen karit csinál-meg jó is az nekem is úgy tetszik a játék, ha meg van a bemesélésnek a varázsa, de most tényleg csapatba kellene gondolkozni.
Úgy döntöttem, h én is M.A.G.U.S.-t mesélek majd a sátrazáskor. Remélem, sokak örömére és kevesek, vagy senki bánatára.
Új karakterek kellenek mindenkitől, méghozzá egy általam választott, megadott szervezettagjai lesztek mind. Ez így jelentős megkötéseket jelent majd mind a kasztbéli, mind faji és vallási hovatartozást illetően. Elsőként le kell szögezni, a karakterek nem kalandozók. Esetleg majd lesznek, vagy korábban élték, élhették a kalandozók "gondtalan/hontalan" életét. Mindenki a szervezet tagja, vagy alkalmazásában áll, így komoly kötelességei vannak. Azt, hogy ki hogyan, miért, mikor került kapcsolatba a szervezettel, mit csinált, hol tanult mielőtt annak tagja lett, rátok bízom, úgyhogy nem árt a háttér kitalálása, ahogy egyébként sem. Mint említettem, lehetett korábban kalandozó is, vagy taníttathatta a szervezet Ynev "bármely" szegletében, sőt lehet tagja más rendnek, céhnek, szektának is, de hűsége ehhez az általam kitalált rendhez köti. Elsődlegesen nekik dolgozik, nekik tesz szolgálatokat.
De nézzük először a karakterkészítést:
Mindenkinek 820 Tp áll rendelkezésére. Ebből csak a karakter szintjét kell megvenni. Ha valaki ikerkasztú karaktert szeretne, akkor csak 350 Tp-ből gazdálkodhat. Váltott kasztúakat hanyagoljuk.
Tulajdonságokat most nem kidobni, hanem elosztani kell. A 9 fő tulajdonságra mindenkinek 135 (+2) pontja van, ami az jelenti, hogy ez a 15-ös átlag +2. A kaszt kidobási kódjának megfelelően figyelembe kell venni a minimum és maximum értékeket. Vagyis nem lehet 19-es erejű varázsló, és 12-es erejű harcos sem. Ezenkívül lehetőség van a kf-ek, azaz a különleges felkészítések kidobására, ha valamely tulajdonság eléri a kidobható maximumot. Ezt majd a játék előtt, előttem. ;) Persze megengedett az is, h a kf-fel elérhető értékeket is pontok rááldozásával érjük el. Erre való az a +2 pont. Ez választható, tehát vagy a +2 pontból teszek a tulajdonságra, ami így akkora lesz, amit csak kf-el lehet elérni, vagy felhasználom a +2 pontot máshová, és dobok kf-et hagyományosan, aztán vagy összejön, vagy nem!
A szintenkénti Fp k6 része minden esetben 5-nek számít. A szintenkénti manapontnál a k3, 3-nak.
HM-et csak azon kaszt tagjai oszthatnak el első szinten is, amelyiknél a szabálykönyv ezt egyértelműen leírja.
Az indulóvagyon kaszttól függetlenül 3k6 ezüst lesz a kaland elején kidobandó a KM szeme előtt.
A felszerelés minden esetben velem kell majd egyeztetni. Nagyban függ majd a karakter kasztjától, hátterétől és az istenek valamint az én jóindulatomtól. :)
Az Éjlevél rend, egy toroni eredetű szervezet, mely több százéves múltra tekint vissza. Nevét egy ritka, sötét szirmú, sötét levelű toroni virágról kapta. 5 boszorkány alapította, kik mind féltestvérek. Egyazon apától, egy toroni kalandozótól származtak, de öt különböző nép leányai voltak (Toron, Abaszisz, Erigow, Narvan és Rien). Kezdetben nem is volt több "holmi" boszorkányszektánál, de később kinőtte magát és fő profilja teljesen megváltozott, ahogy az egykori vezetők is. Mára már egy majd' egész É-Ynevet behálózó szervezet lett, melynek fő áruba bocsátható értéke az információ. Pontosan senki sem tán még a fő vezetők is csak megbecsülni tudják, hányan vannak. Számuk ezrekre tehető. A legtöbben egymástól távol, más-más országokban élnek, és nem tartja mindenki mindenkivel a kapcsolatot, ahogy nem is nagyon ismerik egymást, illetőleg nem találkoztak személyesen. Főként beépített informátorok, céhvezetők/tagok, idegen rendek, rendházak tagja, felekezeti vezetők, politikai személyiségek, ellenséges seregekben szolgáló katonatisztek, vagy egyszerű mesteremberek, szolgálók, ágyasok alkotják ezt a fura szervezetet, mely információüzérkedésre szakosodott. Vannak persze "harcosaik terepre", képzett alakok, akik kalandozókat megszégyenítő szakértelemmel szerzik meg a rendnek szükséges árut, vagy védik meg érdekeit. ( Ilyenek lesznek a játékos karakterek is. :) Akad köztük olyan is, aki korábban a kalandozó "volt". Akad, akit a rend a saját pénzén képzett drága távoli egyetemeken, kiképző központokban, vagy egész fiatalon más rend soraiba juttatott, hogy később mind az Éjlevél Szektát szolgálják.
A fentiekből következik, h vannak olyan kasztok, melyek nem vagy csak nehezen férnek majd bele a rend miatt. Persze egy jó, ötletes, de kellőképp reális háttérrel sok minden megoldható. Elsősorban alvilági karakterekre van szükség. Nem rejtett, titkos informátorokat kell majd alakítanotok, hanem olyanokat, akiket inkább "terepre küldenek". Persze az álca mindig fontos!
Szóval leginkább északi karakterek kellenek, mindegy milyen lobogó alóliak. Úgyis a rend érdeke az első! Délről is lehet származni, ha ott taníttattak, vagy egykori kalandozóként onnan származik valaki. Ám legyen, de akkor már régóta északon kell, h tevékenykedjen. Kaszt tekintetében is szinte bármi belefér. Nemcsak fejvadászokra, tolvajokra, meg boszorkányokra, boszorkánymesterekre lesz szükség. Azonban a hangsúly a "szinté”n van. Felhívom a figyelmeteket az ikerkasztúakra is. Ami még nagyon fontos, h bár kezdetben nem ismeritek egymást, a játék folyamán nagy hangsúly lesz a csapatjátékon! Nem mindegy, ki milyen karaktert csinál.
Ami biztos nem jó, az bármilyen karakter Kránból, Ediomadból, Elfendelből, Sirenáarból és az Elátkozott Vidékről. Ork inkább legyen udvari az oké, vagy ha vad, akkor valamilyen obsor-céhlegény. Amund és dzsenn kizárva. Az amund mert nem sokkal az amund Manifesztációs háború és közvetlenül a 14. Zászlóháború után játszunk (P.sz. 3697-ben), dzsen meg a habitusából, mivoltából fakadóan nem illene a kalandba. Elf és törpe csak akkor, ha többnyire emberek között élt, az aquirt ugye említenem sem kell.
Vallás. Ez macerás, mint mindig. A csapaton belüli vallási, felekezeti megoszlásokat elkerülni szinte mindig lehetetlen, ezért meg sem próbálom, viszont azért elbaszott, széthúzó csapat saját magával baszik majd ki!!!! Pap az ugyebár mindig jól jön, főleg ha gyógyít is az istenadta, de kérem, kerüljük Ranagolt, Orwellát ugyanúgy, mint a Kradot, Dreinát, Kyelt vagy Ranilt. A többi nagyjából jó, de mindenki egyeztessen előbb velem, ha pap akar lenni, az kurvaisten! Amit azért támogatok majd egy-két titkos aprósággal, de pszt! Bárminemű diszkrimináció tilos, mint a bukott angyalok etetése. Máskülönben egy dísz krimit mesélek majd, ha minden jól megy!
Na, ennyit egyelőre. Jó készülgetést Mindenkinek! Ha valakinek van ötlete, vagy esetleg már kész van, hívjon már!
Félre értés ne essen, nem egy szervezetre gondoltam, hanem mindenki-amihez akar (de nem kötelező, be tudom mesélni ez nélkül is a karaktereket, csak megkönnyítené a dolgom). Ha kitaláltok ilyen szervezeteket, teljesen szabad kezet adok, lehetnek benne kapcsolatok, de legyen meg a szervezet-célja, vezetöje, tevékenységi köre stb. A kaland amúgy Pyarron környékén fog játszódni-ha ez szám,ít valakinek is. Annyit még, h az eddigiek alapján elég harcorientálú banda áll össze úgy nézki. Tehát aki még vacilál jó gondolja meg mivel játszik-egyeztetni bármikor lehet vele-de minnél előbb annál jobb.
Megkönnyítenétek, a dolgomat, ha a karaktereitek valamilyen szervezethez tartozna. Szervezetként nem csak a fejvadászrendekre, ha nem vallami vallási felekezetre (ez ha lehet pyarroni legyen mert sajna a gonosz vallásúakat nem engedem-több oka is van, ha kell megmagyarázom, de az a véleményem, h nem annak kell magyarázkodni aki kalandot ír), akár gladiátor céhre, kalandozó szövetségre, hajós céhre, kereskedő szövetségre, szerencsejátékosok céhe, alvilági szervezetek (ha lehet nem valami ember áldozó szekta legyen), mágikus tanszékhez ahol tanult a karakter-vagy ahol harcosként tesőrködött..... tehát rengeteg a lehetőség, csak konzultáljatok velem. Kérlek benneteket minnél hamarabb.
Én annak örülnék, ha nem horrort, westernt vagy valami hasonlót mesélnél. Inkább scifit, vagy fantasyt mesélj. Ha lehet úgy mesélj, h ne a barbárommal játszak, és ne olyanoknak ahol már nekem vagy másnak évekóta meg van a karaktere de a fele banda még nem játszot ott. Nem azért írom ezt mert nem szertnék játszani a barbárommal, hanem mert jobb lenne nekem is így játszani. Inkább újjal játszok, mint, h én jövök a régi bevált karimmal, más meg teljesen újjat csinál. Ha kell én csinálok mágus, vagy sw-karaktert is újat, nem számít, h már a 100. csempészemt kell kitalálni, jó lesz az is-mint a többi. Kb. ennyit szeretem volna elmondani. Jó kalnd írást mindenkinek.
No én mindenképen MÁGUS-t mesélek akkor. Nem lesz egyszerű feladatom, mivel jó ideje már, h nem játszottunk fantasyt. Viszont a játékosoknak még nehezebb feladat lesz karaktert kell csinálni előre. Megkérek majd mindenkit, h kellő komolysággal álljon a kalandomhoz (ha meg valakinek nem tetszik majd kiszáll és megy fátgyüjteni vagy ami tetszik, de aki játszik az vegye komolyan). Minden kalandot megöl a sok baromkodás, de a fantasy jellegüeket még jobban érvényes ez (szerény véleményem szerint). Megpróbálok valami rendhagyót mesélni, nem fogom sokat húzni a bemesélést (de ehez segítség kell részetekről is). Szeretném mihamarabb tudni ki mivel fog játszani-tudom nem egyszerü karaktert kitalálni, föleg, h rég nem játszottunk (nekem per pillanat lenne vagy 3-4 kari ötletem mágushoz). Tudom, h nem sok mindnekinek van kedve a fantasyhoz, azoknak üzenem, h majd ott lesz Gábor vagy esetleg Szabolcs kalandja-ha mesélnek és majd ott kiélheti magát. Új karakterek kellenek, mint azt már jelenztem is. Azok az alapelvek szerint kell karaktert csinálni amiket már megadtam. Nem egy kalandot mesélek nekik majd, remélhetőleg. Lesz egy gyors összemesélés, egy kaland, aztán gyors külön mesélés, majd még egy kaland. Két napot simán igénybe fog venni a kaland-ezért úgy tervezem, h nem a szokásos éjfélig játszunk és alszunk tendenciát fogom követni, mesélés hajnalig aztán másnap folyt. köv. Lehetőség lesz a játék során fejlödni és szinteket is lépni. Egyenlöre ennyit.
Igazán jó lenne ha többen is mesélnénk, mert nagyon szeretnék már játszani! Minnél többet! Sajnos, igazán kevés lehetőségem volt erre az elmúlt években. Na de nem akarom sajnáltatni magam, meg oldalakat zengeni arról ki miért, meg kiért nem mesél, és így tovább... Akinek van egy jó ötlete, és kedve mesélni az meséljen, akinek meg nincs...
Szóval játszok szívesen bármit, de ha még meg is választhatom, h mit akkor jó lenne egy kis sci-fi, (STAR WARS mindenek felett, de más is jöhet), nagyon örülnék valami egyszeri és rendhagyó, kriminek, horrornak vagy hasonlónak.
Mesélni biztos, hogy fogok, de még nem döntöttem el, hogy mit. Javaslatokat továbbra is szívesen veszem.
1. Írja már fel mindenki, hogy kinek mikor jó. Zoli meg adott egy idő intervalumot. Mindenkinek jó azon belül??
2. Mit meséljek? Találjuk már ki közösen, h mire számítotok tölem: fantasy, sci fi, horror...-mit meséljek és ne az legyen, h nekem mindegy, ha nem h mivel szeretnétek játszani-akár régi karaktereket is írhattok, de ha új kell akkor meg milyen fajta, hanyadik szint környékén.
3. Vasi ha lehet akkor amit beszéltünk csináld már úgy: le jössz 2 napra oszt nyomjuk-ha mást nem.
4. Ki mesélne még, és mit? Tudom Gábor és max. Szabolcs... legynek már kalnadok, meg ötletek. Tök jó, h elfocizgatunk, meg eldumálunk, meg elsörözünk de ha már többen is ráérünk játszhatnánk egy jót. Ja és ha valaki mesélne akkor mit is?
Ha nem változik a beosztásom, akkor augusztus második fele nekem így jó: 21- 26ig. Ebben az időszakban tudok menni táborozni. Előtte és utána is dolgozom. Egyelőre így néz ki.