Témaindító hozzászólás
|
2008.06.04. 14:47 - |
Szeva!
Úgy gondoltam indítok egy külön fórumot a köbö tíz éve minden évben, a borsodnádasdi vadonban megrendezésre kerülő nyári sátrazásoknak. Ide lehet írni a régi élményeket, új terveket, és hogy ki mikor ér rá, vagyis mikor legyen az idei sátrazás. |
[774-755] [754-735] [734-715] [714-695] [694-675] [674-655] [654-635] [634-615] [614-595] [594-575] [574-555] [554-535] [534-515] [514-495] [494-475] [474-455] [454-435] [434-415] [414-395] [394-375] [374-355] [354-335] [334-315] [314-295] [294-275] [274-255] [254-235] [234-215] [214-195] [194-175] [174-155] [154-135] [134-115] [114-95] [94-75] [74-55] [54-35] [34-15] [14-1]
A kiírás a régi és szerepelt benne az az eshetőség, mikor valaki veszi a fáradságot és előre elkészíti a karakterét, hogy a KM-nek könnyebb dolga legyen kaland megírása során. Netán még hátteret is küld és az megint jól jöhet ki a történet során.
De!!!
Itt most, idén én találtam ki a karakterek hátterét nagyvonalakban, a főbb mozgató rúgókat, és pár személyiségjegyet. Így nem kell előre hátteret sem írni.
Persze,
a karakterek nem játékkészek. Vagyis az értékeken túl, még van mit formázni rajtuk, hogy mindenki kicsit a maga képére igazítsa a saját karakterét. Ilyenkor szó lehet még arról, hgy egy két plusz kp-t adományozok KM-i hatalmammal élve.
A kaland ideje, helyszíne: 1877. Colorado, USA
Most kérek egy kis segítséget mindenkitől! Már nincs sok hátra Sátrazásig. Szeretném, hogy lehetőség szerint mindenki jól szórakozzon a kalandomban játék szempontjából is, ezért beszéljük meg itt, vagy majd döntsük el ott kezdés előtt, hogy menjen a karakterek kiosztása!!!
1. Eredeti elképzelésem szerint: Sorsolás
-
Összesen 7 karakter kerül a kalapba. 7 szereplő, ("karaktertípus"), amiből mindenki húz 1-et. Egy felmarad tartaléknak, vagy cserének, vagy marad njk. A szerephez adott a karakter foglalkozása, főbb motivációja a kaland szempontjából, pár személyiségjegye, és egy fő háttérelem.
-
Minden szerephez tartozik pár kép (4-5), amiből lehet választani. Ez nagyban meghatározza a karakter nemét, bőrszínét, hozzávetőleges korát így képzettségpontjait, háttértörténetének egy részét, felszerelése és vagyona tekintetében is mérvadó lehet.
-
A következő fontos lépés a saját ízlés szerinti igazítás. +háttérelemek és személyiségjegyek kitalálása.
-
Ezután ki lehet dobni és tölteni a karakter tulajdonságait, képzettségeit elosztva a kp-ket. Aztán megbeszéljük a felszerelést, induló vagyont.
-
Aztán JÁTÉK.
2. Verzió: Kiosztás
-
Én választok mindenkinek karaktert, szerepet.
-
Képek alapján még lehet választani.
-
Utána mehet minden az eredeti szerint...
3. Verzió:
-
Feldobom a képeket, amiből mindenki választhat. Anélkül, hogy többet tudna a karakteréről, mint amit a kép elárul.
-
Utána mehet minden az eredeti szerint...
4. Verzió:
-
Elárulom a karaktertipusokat és választotok belőle. Képet is magatoknak választotok. Ezzel kicsit előrébb vagytok, de azt elárulom, elég összetett karaktereket találtam ki. Csak a típusa, hivatása, rassza nem mond el mindent, sőt megtévesztő lehet.
-
Utána mehet minden az eredeti szerint...
5. Verzió:
-
Hagyjuk az egészet a picsába, és bebaszunk újra.
|
Ühüm...nem kötekedésiből, de azt írod, hogy plusz képzettségpontot kaphatok egy jó háttérért, viszont még azt sem értem, hogy mi ez. Arról nem is beszélve, hogy nálad van a félig kész karakterem, amiről még nem tudok semmit, így meg nehéz hátteret festeni. Ha már Vasi kívánhatott, akkor kívánhatok én is? Lehetnék mondjuk egy 19. század végi űrhajós? :-) |
Köszi! Bízd íde elintézem Neked! ;) |
Még jó hogy nem nekem kell karaktert csinálni mert így is sok.Remélem egy alkoholista hisztis picsát kapok játszani.😀😉 |
Na!
Itt, illetve alább olvashatóak az idei Sátrazásos nagy kalandomhoz a szabályok és a karakterkészítés. Ez a régi, már többször használt. Western, ponyva, stb. Jó lesz most is. Nehéz behatárolni milyen műfajt mesélek. Azért mert még lehet változtatok rajta. De leginkább erotikus akció-vígjáték lesz horrorisztikus elemmekkel valamikor a 19.sz. végén.
De nem is kell nagyon törni előre a fejeteket ki, milyen karaktert csinálna az alábbi rengetegnek tűnnő szabály szerint, mert elkészítem előre nektek. Legalábbis félkészre gyártok 6-ot nem 7-et, és abból kell majd választanatok, illetve ki is sorsolhatjuk, úgy még izgalmasabb, h ne lehessen tudni, mvel van a másik, meg ilyenek. Legalább az elején. Nyugalom a végén, lletve kaland kezdése előtt, mindenkinek lesz egy kis ideje "saját képére", vagy neki tetszőre formálnia a karaktert. Sőt a tápolás részt meghagyom Nektek.
Addig is mindenkinek jó készülődést, készüljetek a 20. Sátrazásra minden kényelmi eszközzel, jó kedvvel, bőséggel, karakterekkel Lacihoz, hogy ott már ne kelljen, és több idő legyen játszani is!!! |
Szabályok
Tulajdonságok:
Pontelosztás. 30+5k10 pontot kell elosztani
Erő: 1-10
Gyorsaság: 1-10
Ügyesség: 1-10
Állóképesség: 1-10
Egészség: 1-10
Szépség: 1-10
Intelligencia: 1-10
Akaraterő: 1-10
Számos tulajdonság befolyásolja a karakter többi értékét. Életerőpont, fájdalomtűrés, kezdeményezés, még egyes képzettségek értékét is.
Életerő:
Ép: Egészség+1k10+5 (7-25)
Fp: Állóképesség+Akaraterő+2k10+10 (14-50)
Sebzésnél is van Joker kocka!
Kezdeményezés: (Gyorsaság+Intelligencia)/4 lefelé kerekítve. Ennyiszer k6 lesz a karakter kezdeményező értéke. A maradékot meg hozzáadjuk.
A kezdeményező dobás a szokásos módon alakul. Aki nagyobbat dob az kezd. Általában egyszer cselekedhet a karakter egy körben és még annyiszor, ahányszor az általa dobott értékből 5-öt ki lehet vonni, úgy hogy végösszeg nagyobb legyen, mint 0. Joker kocka természetesen itt is van.
( Pl.: A karakter Gyorsasága 7, Intelligenciája 6, akkor kezdeményező értéke (6+7)/4= 3k6+1. Ezzel dob 12-t kezdeményezésre. 12-ből kétszer is ki lehet vonni ötöt, hogy nagyobb legyen, mint 0, így háromszor cselekedhet.)
Egy körben többszöri cselekvésért persze egy kockát le kell vonni a dobáskódból minden plusz cselekedetért.
Ha a kezdeményezés a Joker kocka „jóvoltából” 0 vagy kevesebb, akkor az adott körben a karakter „lefagy”, nem cselekedhet, maximum hasra vágni képes magát védekezésképpen. Ha a Joker kockán baleset jött, akkor még azt sem.
Sebzésbónusz: Az Erő tulajdonságtól függ. Fejsérülésnél +1K6 sebzés.
Erő: 8 -> +1 sebzés pusztakezes és közelharci fegyvereknél.
Erő: 9 -> +2
Erő: 10 ->+3
Szerencse: 1-10 (1k10)
Túlütés/Túllövés J: Mikor a dobott érték legalább 10-zel meghaladja a célszámot, extra a sebzés. Ez az igazi találat. Nem csak FP-t, hanem ugyanannyi Ép-t is veszít, akit találat ért. |
Korcsoportok: Egyik érték sem csökkenhet 1 alá!!!
17-34 év – nincs levonás
35-40 év – Gyorsaság:-1, Ügyesség:-1
41-45 év – Erő:-1, Gyorsaság:-1, Állóképesség:-1, Szépség:-2
46-50 év – Erő:-1, Gyorsaság:-1, Ügyesség:-1, Állóképesség:-1, Egészség:-1, Fizikai képzettségek:-1
51-55 év – Állóképesség:-1, Szépség:-1,
56-60 év – Erő:-1, Gyorsaság:-1, Ügyesség:-1, Állóképesség:-1, Egészség:-1, Szépség:-1, Fizikai képz.:-1
61-70 év - Erő:-1, Gyorsaság:-2, Ügyesség:-2, Állóképesség:-2, Egészség:-2, Szépség:-2, Intelligencia-2
71-75 év – Minden tulajdonság és fizikai képzettség további -2
76-80 év – és így tovább…
A negatív módosítók halmozottan érvényesek.
Egy 52 éves embernél a következők: Erő:-2, Gyorsaság:-3, Ügyesség:-2, Állóképesség:-3, Egészség:-1, Szépség:-3, Fizikai képzettség:-1 |
Érzékelésen alapuló képzettségek:
- lopakodás*(1)
- rejtőzés*(1)
- fürkészés*(IQ/5)
- nyomolvasás/eltüntetés
- szerencsejáték
- hamiskártya
- idomítás
- halászat/vadászat
- időjóslás
- parancsnoklás
- éneklés
- zenélés (hangszerenként)
- alkudozás
- megfélemlítés
- vallatás
- színészet
- fényképezés
- tetoválás
Technikai képzettségek: Javítások, mérnöki képzettségek.
- autójavítás
- hajójavítás
- helikopterjavítás
- repülőgép javítás
- számítógép használat
- számítógép programozás, javítás
- elektronikai javítás, szerelés
- mechanikus szerelés
- kommunikációs rsz. javítása
- biztonságtechnika
- robbantás
- tűzoltás
- hamisítás
- építészet |
Képzettséglista
Képzettségpontok: Pontelosztás.
Induló kp = (IQ+Ügyesség) x 2 +1k10 + 15 + a karakter életkorától függően, 25 év felett minden betöltött életévvel +1kp (Pl.: 30 éves karakternél +5) + egyéb KM-i bónuszok (Pl.: háttérért)
Képzettség szintek:
1 – felszínes ismeret
2 – alap, kezdő szint
3 – közepes jártasság
4 – haladó szint
5 – profi szint
6 -… és így tovább
Képzettségdobás: Annyiszor k6, amennyi az adott képzettség értéke. Joker kocka természetesen van.
A kp mentődobásnak is felhasználható (ld.: STAR WARS), de egy dobásra maximum 3 kp tehető.
*Alapképzettségek: Ráköltött kp nélkül is rendelkezik vele a karakter egy bizonyos szinten a tulajdonságainak értékétől függően vagy attól függetlenül. Zárójeles érték +amit még ráköltünk.
Fizikai képzettségek:
- futás* (1)
- kitérés*{(Gyorsaság+Ügyesség)/5}
- ugrás*{(Erő+Ügyesség)/5}
- mászás*{(Erő+Ügyesség+Állóképesség)/6}
- pusztakezes harc* (1)
- harcművészet
- közelharc*(1)(kés, kard, stb. fegyverenként)
- hajítófegyver*(Ügyesség/3)
- archaikus lőfegyver (íj, nyílpuska, parittya, stb.)
- pisztoly
- puska
- gépfegyver
- nehézfegyver
- tüzérségi fegyver
- zsebtolvajlás
- bűvészkedés
- úszás
- csomózás
- kötelekből szabadulás
- sport (sportáganként)
Mechanikai képzettségek: Járművek vezetése, típusonként.
- autó
- kamion
- motorkerékpár
- kerékpár
- hajózás
- helikopter
- repülőgép
- űrsikló
- mozdony
- légpárnás
- ejtőernyőzés
- sárkányrepülő
- sí
- korcsolya
- lovaglás
- fogathajtás
- búvárkodás
- tengeralattjáró
- fedélzeti fegyverek
- kommunikációs rendszerek kezelése
- szenzorok, radar
- távirányítású járművek (járműtípusonként)
Tudományos képzettségek: ezeken belül számtalan specializáció előfordulhat
- nyelvismeret (nyelvenként 1-5)
- matematika
- fizika
- kémia
- csillagászat
- történelem
- irodalom
- biológia
- földrajz
- orvostudomány
- antropológia
- közgazdaságtan
- könyvelés
- pénzügyek
- szociológia
- jog
- művészet
- szakmák
- pszichológia
- régészet
- okkult tudományok
- hadvezetés
- kultúra
- bürokrácia
- túlélés
- értékbecslés
- meteorológia
- elsősegély
- térképészet
- vallásismeret
- legendaismeret
- herbalizmus
- gyógyszertan
- vegyészet
- méregkeverés
Érzékelésen alapuló képzettségek:
- lopakodás*(1)
- rejtőzés*(1)
- fürkészés*(IQ/5)
- |
Csináljatok hozzám is M.A.G.U.S. karaktereket is. tartaléknak. 4.tsz. Kidobod az értékeit, kiszámolod, stb. Bármilyen karakter jó. Ismétlem BÁRMILYEN. Illetve a gonosz az gonosz, nem jó, de jöhet. Mindig van apró betű, Meg apróbb.
Felszereléssel nem kell bajlódni, azt majd a kaland legelején.  |
Közeleg a Sátrazás, a 20. Nyári Játékok! Sajnos, most úgy tűnik nem sokat tudok kint lenni, de készülök kalanddal én is. Sőt a karaktereitekkel sem kell törődnötők, mert azt is én készítem, legalábbis nagyjából. Mindenkinek lesz lehetősége egy kis tápolásra indulás előtt is.  |
5 tsz-ű karaktereket várok először is a fajokat nem írom le ide h miket nem akarok, van több is de lehet valaki megtud győzni, és annak engedek. A kaland végeztével fogok elvileg még egyett mesélni, az 3 tsz-ű karaktereknek, és a karaktergyártásra az a lentebbiek lesznek érvénybe. íazt nem mondtam még, h az fp-nél a k6 az 5nek számít a mannapontoknál meg a maxnak. Az 5 tsz-ű karakterek lehet kapnak valami kis cumót is, de mjd meglátom még ezt. Korábban leírtam, h milyen karakterekbe gondolkozzatok, azt alaposan olvassátok el. Jó készülődést! |
A karaktergyártáshoz egyszerű rendszert találtam ki. A kilenc tulajdonság között ezeket az értékeket kell szétosztani: 1 db 19es, 1 db 18as, 1 db 17es, 3 db 16os, 1 db 15ös, 1db 14es,1 db 13as értékeket. Egy kf megoldva így mindenkinél, de ha a karakternek van még több különleges fekézítése az minden második után kap még egy pontot amit szabadon szétoszthat, ha nem megy a faji max, és a karakter kasztja szerinti max felé. |
Nekem ganz egal, csak menjünk. |
Srácok nekem agusztus második hete 12-én lenne jó sátrazásra ha nektek is jó? |
Szia Mindenki! Nyugtáztam az iránymutatást és töprengek a karaktereken. Bármilyen kalandban szívesen játszom. Az augusztus elejét igyekszem megoldani, hogy minél tovább ott lehessek veletek. Remélem, szuper lesz! |
Mágust mesélek. Méghozzá lehet kettő kis kalandot is, aztán majd meglátjuk. Ha kettőt kalandom lesz, akkor lesz egy magasabb Tsz-ű (5-6), és egy alacsonyabb Tsz-ű (3) kaland. Ha egy kalandom lesz akkor ott is kb 5 tsz-en mozgunk majd. Persze ez még csak olyan irány mutató szerűségnek írom fel. Valószínű, h valamilyen rendszer alapján megcsináljátok addig a karaktereket, h ne ott kelljen kínlódni vele. Irány Észak Ynev, nagyon észak és nem bánnám ha nem a Fekete Hadurak országaiból származnának a karakterek. Ha esteleg mégis mert muszáj onnan érkeznetek, akkor nagyon renegátnak kell lenni, hitehagyottan, és teljesen hátatfordítva annak a szövetségnek. A fajokban is lesznek kikötések de ezt is majd személyesen, nem akarok semmilyen poént lelőni előre. Ilyen esetekben úgy is egyeztetünk és majd elválik. Rengeteg idő van még eddig, úgy h lehet addig kitalálni sokmindent. Játék! :) |
Én is úgy tervezek akkor! Augusztus első fele! |
Innen nézve még, nekem jónak tűnik. |
[774-755] [754-735] [734-715] [714-695] [694-675] [674-655] [654-635] [634-615] [614-595] [594-575] [574-555] [554-535] [534-515] [514-495] [494-475] [474-455] [454-435] [434-415] [414-395] [394-375] [374-355] [354-335] [334-315] [314-295] [294-275] [274-255] [254-235] [234-215] [214-195] [194-175] [174-155] [154-135] [134-115] [114-95] [94-75] [74-55] [54-35] [34-15] [14-1]
|