Témaindító hozzászólás
|
2006.01.25. 10:40 - |
Ide írhatnak a szerepjáték szerelmesei! |
[Későbbi] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [464-445] [444-425] [424-405] [404-385] [384-365] [364-345] [344-325] [324-305] [304-285] [284-265] [264-245] [244-225] [224-205] [204-185] [184-165] [Korábbi]
Hai! Tudom említettem, hogy október 4-ig nem mesélek, de mégis foglalkoztat a dolog, és csak úgy sorjáznak az ötletek a fejemben. Szóval említettem azt is, hogy szeretném folytatni majd, amit mesélek vagy amit már meséltem. Ez valószínű több, más és más kalandot jelent majd. Vagyis lesz egy-két kaland amit folytatgatok. Hol az egyiket, hol a másikat. (fantasy/sci-fi) Arra gondoltam, hogy lehetőséget adok nektek arra, hogy bármely régi kedvenc karakterrel játszhassatok. Lehet bármelyik, nem számít milyen régen meséltem neki, és hogy hanyadik szintű. Persze a nagyon régi karakterek tekintetében majd egy két dolgot lehet hogy koorigálnunk kell, hogy a mostani igényeinkhez, elvárasainkhoz igazodjon. Gondolok itt olyan dolgokra, amik még régi elképzeléseink szerint belefértek a világokba, de ma már nem. Szóval szeretném, ha mindenki megnevezne egy olyan karaktert, amivel korábban már nálam játszott, és szeretne vele még jópár kalandot végignyomni. Mindhalálig! Persze teljesen új karaktereket is szívesen látok majd. Egyenlőre ennyi. Köszönöm! |
Játszok én tovább azzal a karakterrel nagyon szívesen. Szerintem, bármilyen kalandba beillene. |
Egy, másfélhéten belül mesélek othon majd. Folytatjuk a kalandot és megpróbáljuk befejezni is, de szerintem ahoz egy teljesnap kellene. Viszont nem fogom sietetni, lesz idő böven a szerepjátékra. Olyan helyen mesélek ahol mindenki, ki tudja játszani a kariját /no Józsinak kicsit nehéz, de ő választotta az elfet/. Te is döntsd el mi a vallásod. :) Fogok bele rakni mellék szálakat is, amikkel élvezetesebbé teszem, az unalmasabb órákat. Eltudjátok képzelni, h mik mehetnek végbe egy kikötöi város minden napjaiban. Pont ott tartunk, h a megbizóval, a város urával beszéltek-majd... |
Persze hisz alább már írtam! Csak nem tudom utána, h folytatom, föleg neked. De kitalálom még, és ha van kedvetek, meg túlélitek ezzekkel fogtok játszani! És te tudod már kiknek mesélnél, mindjárt itt az október! :) |
Adjon Darton! Érik már a kaland? A múlt korit folytatod? |
Az is muatatja, h mennyire fellendült bennünk a régi érzés a szerepjátékkal kapcsolatban, h a fórum színte izzik, lángol magához képest. Ezt kellene megörizni, és tovább vinni. Még Peti si billenytyüzetett ragadt-ez ám valami. Ne csak beszéljünk a dolgokról, ha nem cselekdjünk is. |
Ez a nekünk döfi, már min, h játékra jelentkezel, meg okt 4után Km-nek is! :) Addig is akik eddig elfolytották magukban mesélési kedvüket, hajlamukat-kicsit össze szedhetnék magukat és bármilyen megeröltetés is, de mesélhetnének egy funtörpikusat! Én mesélek de 2 hónap sok idő, föleg, h mostanában mennyit is játszottunk, ha kell hazamegyek hétvégén is magamba /mert Anett sem nagyon bírja a buszozást ha sokan utaznak és nincs hely/, csak legyen aki mesél. Peti a buktatók amiket írtál az kevés játékos létszámnál nem jelentkeznek annyira. Legyen már végre valaki aki válal egy kis terhet tőlünk Km-ektöl. Tudom, h unalmas halgatni, h mi emnnyit szenvedünk Km-ek. Lehet ezt figyelmen kívül hagyni, de szeretnénk játszani. Sajna Gábor is ott tart már, h bármivel játszanan. Csinálunk ha kell lovagokat mindannyian és góóó a kaland, az ilyen dolgohoz nem nagyon kell megeröltetni a mesélőnek a fantáziáját. Játék, játék...
Más az tetszet még a kalandba, h úgy láttam elvoltunk már szokva attól, h lehet ám az embernek 12es-13as értéke is rikában sikerültek a próbák, de ez nem volt bajjjj. Sőt volt értelme, mert nem az jött ki, h ha valamire dobni kellet, akkor mindenkinek sikerült! Lehet, h ezek után nem leszek annyira a kidobásoknál jószívü. Elvégre lehet még ezeket a tulajdonságokat fejleszteni-mágikusan....stb Ez tényleg jó volt! |
Igazad van Laca, hogy a játékos is hibás, ha passzivitása miatt kimarad egy-két dologból a kalandba, de a mesélő vezeti a játékot és neki kell kicsit visszafognia hiperaktívakat. Főleg ha sokan vagyunk. Persze mikor egy valaki aktívan viszi a játékot a hátán a többiek meg csak hülyülnek az nem oké !
Na, mindegy elég ebből. Jó ha sokat beszélünk arról, hogy mit hogyan, és hogyan ne, de inkább mutassuk is meg, hogyan kell csinálni. Kalandra fel! Játékosnak jelentkezem. Október 4. után pedig KM-nek is. |
A legtöbb vita a megnemértettségből fakad. Hogy lehet az, hogy "megüt, mikor még oda se ért hozzám, addigra én már teletűzdeltem volna nyílvesszővel, meg nem is ott álltam, és különben is, én úgy képzeltem el, hogy ez egy teljesen más környék", satöbbi. Az, hogy ez kinek a hibája inkább az helyzetfüggő. A játékos hibás, ha nem figyelt rendesen és a mesélő, ha nem írta le rendesen a szituációt. Rengeteg példát tudnék hozni akár az én kalandomból, vagy bárki máséból, aki már mesélt. Az alapvető mesélői baki lehetőségeket mindenki jól ismeri, még az is aki sohasem mesélt. De ahogy Laca szokta mondani, "Csak az nem hibázik mesélés közben, aki nem mesél."
Én ezt a Dr. Peti által felátllított diagnózist nem veszem magamra, mivel javítsatok ki, ha tévednék, de rám nemigazán vonatkozik. 1. Soha nem szólt bele semmilyen "mamóka", hogy mehetek e játszani.Vagy ha igen nem számított. 2. Soha nem a barátaimon vezetem le a munkahelyi vagy egyéb feszültséget. Esetleg velük együtt, ha inni megyünk. 3. A szerepjátékozás a hobbim, nem pedig az elfojtott vágyim, aggresszióm bármi nemű kiélése. A szerepjáték nem erről kell, hogy szóljon. |
Üdv!
Én személy szerint egyet értek Dr. Peti diagnózisával. Amiket írt mind a kalandra, mind rólunk az így van sac/kb.
Egy dolog Gabe. Nem csak a KM tehet róla, ha kimarad valaki a játékból és nem élvezi utána. A JK-nek is fel kell venni a szálat a kalandba, tennie kell érte, h valami történjen. Élnie kell a világba, ha meg nem akkor magára vessen. Ne várja már senki a Km-töl, föleg mikor 6-7en vagyunk, h egyesével oda megy mindenkihez és megkérdezi, h akarsz valamit csinálni aztán meg külön mesélneki órákon át....hogy élveze a játékot. Mert az akinek külön mesélnek általában mindig élvezi /én haltam már meg külön mesélve-de élveztem/. Másik ha egy Jk szavát nem halja meg a Km, mert sokan vagyunk, az utána vérig van sértve /teheti is nem neki kell több embernek mesélnie, úgy h azok közt vannak ám nagyon hiperaktívak is/, és azután jönnek ezek: "én ezt már mondtam többször is csak nem figyélsz rám KM", "ezt mondom már én is egy ideje"...stb persze ezek a hibák megvannak ám bennem is, nem csak másoknak írom le. :)
Egyvalamit szeretnék még leírni és Gábor ne haragudjál meg érte, nem rosszból írom. Ha a Játékosok kiabálnak a kalandba, vagy az Njk-val vagy csak egymással és nem akarnak valamit megcsinálni, vagy a kitaposot ösvényen menni-az nem azért van mert szar a kaland és nem azt kell mondani rögtön, h nem mesélek többet. Szerintem sokkal rosszab mikor elhülyülnek egy kalandot a JK, mint mikor veszekszenek a kalandba. A hülyülés az érdektelenség, vagy az unalom miatt jönn, nem köti le őket. Ha a kalandon veszekednek akkor legalább kiváltott belölűk a kaland és lehet a karaterük kijátszasa miatt nem tetszik valami nekik... Gabe ha te nem mesélnél akkor is lenne játék, csak képzeld el, h mikor ér rá Szabolcs is, h kalandot írjon és elmesélje, mennyi idönek kellene eltelni, h Peti írjon egy olyan kalandot míg régen, én meg meg hamar megúnnám, h csak mesélni kellek. |
Szeva!
Igazad lehet egy jópár dolgot illetően, bár nem mindben. Gondolom, a hibák és a miértek fejtegetését az a vágyunk váltja ki, hogy mind jót és jól szeretnénk szerepjátékozni. Szerintem is erre kell törekednünk. Én már rég így vagyok vele, ezért bánt olyan nagyon, ha nem úgy sikerül elmesélnem egy kalandot, ahogy terveztem, megírtam, hogy nem vált ki tetszést, és nem szórakozik mindenki jól, vagy nem sikerült úgy játszanom, hogy legalább egy valaki azt mondta volna: "-Jól játszottál, barátom!" vagy "-De f*sza volt a kalandod!" Lehet, hogy eltérőek az elvárásaink a szerepjátékot illetően (bár ezt inkább erősen kétlem), de mind jól akarunk szórakozni, ez a lényeg.
Soha nem fogunk már úgy játszani, mint régen. Mert már mások vagyunk, megváltoztunk. És ez rendben van így. Ha csak a lejátszott kalandokat vesszük alapul, már akkor is más kalandok kellenek, hogy foglalkoztassanak, megmozgassanak bennünk valamit, mert ha mindig ugyanaz lenne, az bizony unalmas lenne. Szerintem, ha a jövőhéten elmesélném az oly sokat emleget régi kalandom valamelyikét, nem hiszem, hogy osztatlan sikert aratna. Persze van egy-két kivétel. Lehet igazság abban, Peti amit a tolerancia hiányáról mondtál, hisz' ezt mind tapasztaljuk, de az okokkal, amiket felsoroltál nem igazán tudok egyet érteni. Persze tévedhetek. Nem vagyok Piszkológus és nem is akarok analizálgatni senkit.
Leegyszerűsítve és összefoglalva a lényeg az, hogy sokat és jókat kéne még szerepjátékozni, jobbakat mint régen. Ez csak rajtunk áll, azon hogy hogyan játszunk/mesélünk. |
Nem is tom hol kezdjem :) az élmény beszámolót vagy mit.
Elöször is jo volt a kaland (nem olvastam el azota nem is igen fogom), és IGEN jo volt a kaland (még1x annak aki nem hinné el). Nagyon jol ki volt találva elég gyilkos volt (ami sztem nem baj) érezzék néha a jk-k hogy meghalhatnak. Az eleje volt szar tulontul elnyult a nyomozásos része, aztán mikor már beakartunk menni akciozni akkor meg a labirintus miatt volt szar. Jol kitalált átgondolt kaland volt sok szines njk-val .... csak sokkal többet kilehetet volna hozni belöle, igy hulla egy kaland lett. Ezekel lett volna sokkal jobb sztem:
- ha nincs a 100 E-jű varázslat, hanem csak 30as kb.
- ha a gyertyák nem 40en hanem csak 30on hatnak
- ha nincs aza "semmi értelme labirintusnak" (persze idő huzásra jo volt ... bár inkább ideghuzásra volt jo)
- ha a labirintusos után folyosos dologra megy rá jobban az iró, ami élvezetes volt sztem, azt kellet volna elnyujtani jobban
- ha nem "egyböl az elején" találjuk meg az elf nőt, (ez nagyon szar volt sztem)
- ha esetleg benézünk a többi cellába is (mintha lett volna több is igy utolag)
- ha az elején nem csak a száraz (ahogy zoli mondta) nyomozás van hanem kis harc is itt-ott
- ha ...... asszem elég is ennyi a ha-kbol hiszen nincs semmi értelmük
Na de ami igazán tetszet benne az a csapat volt, régen játszotunk már egyszerre ennyien igy együt. Mindenki megemberelte magát és probált csapatban játszani (többi ilyen kéne). És ami nagyon tetszet még, hogy a fejvadász fejvadászkodni kellet nem harcolni. Ezt bövebben picit :) Mikor csinált vki ugy fejvadászt, hogy legyen egy ember a csapatban aki tud titkosajtot keresni csapdát keresni zárat nyitni vagy lopakodni (ez néha van) ? Azaz ugy értem mikor volt utoljára szükség ilyenre ? Vagy akár milyen másik karit aminek megvannak ezek a képességek, az egyik dolog ami nekem hiányzik a játékokbol, az ilyesmi dolgok. Ha laci nem bm/tolvaj akkor ott lehet nem megyünk tovább.
A labirintus utáni rész nekem a nagyon régi kalandokat idézte amiböl több kéne :) Ne csak mindig a támado dobásbol álljon, ne is csak azon kelljen agyalni hogy ezt+ezt ki ölte meg és miért tehette :)
És a végére amit már ott is mondtam azoknak akik még maradtak a végére amiböl sokkal több kéne mindenki részéröl a TOLERANCIA . (igy nagy betűvel). Nem csak a mostani esett hanem elég sokáig visszamenöleg már észrevettem, hogy egyre kevesebbet türünk el egymástol. A semmiségeken összeveszünk kiabálunk veszekszünk ... lásd star wars lásd ezt meg még igen sok kalandot visszamenöleg. És igen gábor jobbak voltak a régi kalandok (asszem te mondtad hogy az "ujak jobbak) egy részt ezért sokkal kevesebb vita/veszekedés volt, leültünk játszani hogy jol érezzük magunkat szorakozunk, most leülünk játszani, hogy kikapcsoljunk elfelejtsük kicsit, a valodi élet nyűgjét, bajait , de ez nem igazán sikerül. Mert munkahelyen/suliban/az utcán felbasszák az ember idegeit eljön ugy játszani, hogy feszültség van benne aztán ha a 4edik támadom se sikerül akkor mikor az 5ödiket dobom már odabaszom a kockákat, akkor megint kicsi lesz akkor már káromkodás erősen, mert a másik már a 4ediket veri le mig én az elsöt se birom .... stbstbstb . Azért is játszotunk régebben jobbakat mert akkor még alig dolgozot 1-2 ember közülünk a többiek meg "felhötlen" életet éltek, igy mindig csak a móka/kacagás ment, most már a sok agyatlan hülyeség (ami jo is :PP) hanem elég sok vita, veszekedés .... Persze nem tudatosan vezeti le az ember de ott van benne mikor leül játszani , hogy a mai napom is szar volt aztán egész héten mennem kell majd dolgozni a tököm kivan már, mamókával is összevesztem mert megint jövök játszani aztán ha már itt is "szar" dolog történik a karakterrel akkor borul a bili egy tök apro semmiségen . :) És nem csak olyankor mikor sokan vagyunk hanem mikor 3an játszunk akkor is megy az IGEN NAGY veszekedés, persze ha sokan vagyunk akkor több van belöle. :)
Aztán mielött elkezdenétek irogatni, hogy nem igy van, igenis igy van velem biztosan és még jopár emberen (mindenkin ...) észrevettem már. Persze nem azért fogok vitázni a km-el mert a fönök felbaszot vagy a buszon nem tudtam leülni .... , eszembe sem jut olyankor az egyáltalán de ott van az. :) A fentiekkel egyáltalán nem akartam célozni senkire asszem ezek mindenkiröl elmondhatoak.
Na igy hirtelen ennyi , jah és ezt belétek  
|
Megérte elmenni bár beszélgetni jobban megérte volna.Ha esetleg mágus kezdesz Gábor ha lehet ezzel játszanék ha meg nem akkor majd kitalálok valamit.Valszeg amit te irtál volna kalandot az nem lett volna ennyire nyomozós kijutatós lett volna harc is igen a verseny modulok többsége ilyen az én személyes nagy bánatomra .Na de nem baj úgy is az új Star wars könyveket olvason ha esetleg azt mesélsz ahozz is lesz hangulatom. |
Én akár az első szintüsben is szívesen játszok, de igazából talán a barbárosért lelkendezek. Október 5-én mehet is! Addig mesélek én szívesen. Befejezem a mostanit és a túlélöknek, meg az újabb kariknak folytatom tovább. |
Még nem tudom melyiket. Még az is lehet, hogy a barbárosat. Az biztos, hogy több folytatásos kalandom lesz, amit kedvem szerint váltogatva mesélek majd, hogy senkinek ne legyen unalmas. Még nekem sem. Lehet, hogy a már meglévőkkel, vagy újakkal is játszhattok, akár első szintről is. |
Remek! 
Majd mágust melyik karakterekkel lehet játszani, vagy folytatod azt amiben én nem játszottam, vagy esetleg a barbárral...?
Én viszont azt folytatom amelyiket utolsónak meséltem. Majd a folytatásával lesznek gondok, mert nehéz lenne úgy mesélni, h mindenkinek kijöjjön a karija-de majd megoldom. |
Köszönöm! A kalandok folytatásával kapcsoladban akartam még írni, hogy mindig kérdezitek, hogy ezt vagy azt a kalandod fogom-e folytatni majd. Én is szeretnék majd a továbbiakban úgy mesélni, hogy folytatom, amit elkezdtem. Tehát lesz lehetőségetek az életút-játékra. Viszont a gyakorlatban ez úgy fog kinézni szerintem, hogy lesz egy fantasy (pl. M.A.G.U.S.) és egy sci-fi (pl. STAR WARS) kaland, amit ugyanazon karaktereknek mesélek majd. Persze mindez, csak okt. 4 utántól. |
[Későbbi] [1124-1105] [1104-1085] [1084-1065] [1064-1045] [1044-1025] [1024-1005] [1004-985] [984-965] [964-945] [944-925] [924-905] [904-885] [884-865] [864-845] [844-825] [824-805] [804-785] [784-765] [764-745] [744-725] [724-705] [704-685] [684-665] [664-645] [644-625] [624-605] [604-585] [584-565] [564-545] [544-525] [524-505] [504-485] [484-465] [464-445] [444-425] [424-405] [404-385] [384-365] [364-345] [344-325] [324-305] [304-285] [284-265] [264-245] [244-225] [224-205] [204-185] [184-165] [Korábbi]
|