Témaindító hozzászólás
|
2008.06.04. 14:47 - |
Szeva!
Úgy gondoltam indítok egy külön fórumot a köbö tíz éve minden évben, a borsodnádasdi vadonban megrendezésre kerülő nyári sátrazásoknak. Ide lehet írni a régi élményeket, új terveket, és hogy ki mikor ér rá, vagyis mikor legyen az idei sátrazás. |
[774-755] [754-735] [734-715] [714-695] [694-675] [674-655] [654-635] [634-615] [614-595] [594-575] [574-555] [554-535] [534-515] [514-495] [494-475] [474-455] [454-435] [434-415] [414-395] [394-375] [374-355] [354-335] [334-315] [314-295] [294-275] [274-255] [254-235] [234-215] [214-195] [194-175] [174-155] [154-135] [134-115] [114-95] [94-75] [74-55] [54-35] [34-15] [14-1]
Oké felhívlak este, addig küldd el ami, megvan ha gondolod. A karaktereket ide várom: molnarmgabor@gmail.com |
Mind a két kalandba SW és M-hez is megvan a karakter.Gábor nem tudom hogy érsz rá de van egy jó ötletem karakterhez megkellene beszélni. |
Azért sokat ne várjatok vele! Pikka-pakka meg lehet csinálni az egészet, csak sokáig tart végigolvasni azt a sok baromságot amit leírtam. 
|
Igényes, biztos jó lesz! Több ötletem is van, egyenlőre még kíméllek vele. :) |
Hagy kezdjem azzal nagyon döfi az kitalálás módja stb.Tényleg jó is volna ha volna rá időm, és most nem megsérteni akkarok bárkit is de 24/24 mellet sajna a hónap végéig nem lesz időm rá hogy profin nekifeküdjek és megcsináljam . |
Új szabály: Energia átcsoportosítás
Egy fontos kiegészítő-szabályt szeretnék bevezetni, miszerint a vadászgép erőforrásaiból az energia átcsoportosítható lesz egyik rendszerből a másikba. Persze csak korlátozott mértékben. Rendszerenként +1 pont nyerhető ki a másik megnövelésére. A következő rendszerekből nyerhető ki plusz energia és vihető át szabadon a másikba.
Fény alatti hajtóművek: Sebességkód
Manőverező-hajtóművek: Manőverezési kód
Fegyverrendszer: Fegyverek sebzése (Figyelem ez csak lézer- ion és sugárágyúkra, vonósugarakra vonatkozik!!!)
Pajzs: Pajzskód
*Navigációs számítógép
Példa: Egy Y-wing fény alatti hajtóműveinek maximális sebessége 7 (Space) Ha a sebességét szeretném megnövelni és átirányítok a többi rendszerből majd minden energiát oda, vagyis kikapcsolom a pajzsokat, a fegyverrendszert, lecsökkentem a manőverező-rakéták teljesítményét, akkor +3 ponttal tudom növelni a sebességét, ami így 10-es lesz körönként. Ha még a navigációs számítógépet is kikapcsolnám, akkor további +1ponttal növelhetném a körönkénti sebességet, de mint tudjuk nincs neki, mert asztrodroidot használ a hiperűri útvonalak kiszámításához.
Fontos hogy ilyenkor nincs pajzs, -1K-val csökken a manőverezési kód, és nem lehet használni a fegyvereket, tehát ez csak menekülésre jó, vagy hasonlókra.
Ha a pajzskódot szeretném növelni, akkor azt is megtehetem hasonlóképp. Ilyenkor rendszerenként +1 pont adódik a pajzskódhoz, ami három rendszernél már +1K-t jelent.
Ha a fény alatti hajtóművekből vonok el energiát, akkor ott 1-gyel csökkenteni kell a körönként megtehető maximális sebességet. Y-wing esetében 7 helyett 6 lesz.
Ha a navigációs szg. ki van kapcsolva, nem lehet (nagyon nem tanácsos!) hiperűrugrást végrehajtani.
A fenti műveletek egy cselekedet igényelnek a célszám általában könnyű vagy közepes lehet. |
Üdvözlet Csillagharcosok!
STAR WARS kalandot mesélek az idei sátrazáskor. Jöjjön akkor most néhány fontos tudnivaló a kalandommal, illetve a karakterkészítéssel kapcsolatban.
A karaktereket a hagyományos elosztásos módon kell elkészíteni. 18K a főjellemzőkre, 7K (vagy 21 pont) jártasságokra. Egyetlen induló jártasság sem lehet nagyobb 6K-nál a specializációkat is beleszámolva. Bármilyen fajú karakter jöhet, ami szerepel az Aliens_Stats kiegészítőben, de azért csak óvatosan, Gen’Dai-ok és hasonszőrű aquírok kíméljenek! Olyan karaktert csináljatok, aki képes és hajlandó vadászgépet vezetni, van legalább egy olyan testrésze, amivel irányítókart tud ragadni, és nem riad vissza egy kis kalózkodástól a gyors meggazdagodás vagy egyéb szép remények elérésének érdekében. Elsősorban kalózok, de és nem utolsósorban vadászpilóták is. Egyazon űrkalózbanda elit, vadászegységébe fogtok „szolgálni”. Időben megírt háttértörténetért +Kp, ahogy az már lenni szokott. Kép csak max. kettő legyen!!! Egy a karakterről, egy a gépről. Mindeninek kell hogy legyen egy működőképes vadászgépe.
Erőhasználóak is játszhatnak, de nekik a Főjellemzők 18K-jából kell áldozni az Erőjellemzőikre, és ezen értékük háromszorosának megfelelő számú Erőjártasságot ismerhetnek. Például: Kontroll 2K, akkor 6 kontroll erőjártasságot ismerhet.
|
Ebből a kiegészítőből (Starship Stats – Censored Edition) kell vadászgépet kidolgozni. Akinek nincs meg átküldöm mailen. Vigyázat van egy nem-cenzúrázott is, az nem használható! A feltüntetett árakon lehet megvenni mindent. Ahol nincs ár azokhoz általában nehéz hozzájutni, de persze nem lehetetlen. A Fekete piacon minden elérhető! Úgyhogy ha valaki ilyet szeretne, keressen meg külön! Persze senkinek nem ajánlom, mert meglehet túl drága lesz. Ha használt gépet vennétek, arra is van lehetőség.
A használt gépeket egy meghatározott használtsági szinten (%) lehet megvásárolni, vagy inkább az eredeti ár egy bizonyos %-áért. Lásd fentebb. 2014.07.04. 16:16 - #572
Alkudozni nem lehet, majd csak a kalandban. Sajnálom!
Új hajó esetében az ott szereplő „alapértékekkel” indul a hajó. Ezen persze lehet módosítani.
 |
Akkor most jöjjön a pénz. Mindenki 120.000 kredittel kezd. Igen ez nem kevés. Sőt, ezen felül rendelkezésre áll még egy +50.000 kredites hitelkeret is a vásárlásra, de ennek már veszélyes következményei lesznek a kalandban. Komoly, havi 25%-os „uzsora”kamattal terhelt összegről van szó, amit pontosan kell fizetni, mert a retorzió kemény lehet. Ezt persze mindenki maga háttere szerint döntse el, kinek tartozik. Ami fontos, hogy mindent ebből a pénzből kell megvenni a hydrokulcstól a karakter egyéb felszerelési tárgyaiig. Fegyvert, páncélt, elsősegélycsomagot, kapcsolatot mindent. És gondoljunk az induló zsetonra is! A vadászgépen végzett módosítások szintén pénzbe kerülnek, még ha a karakter jártas a vadászgépjavításban, vagy kapcsolataira bízza azokat, akkor is. Ilyenkor esetben azért nagyban csökkenthető ez az összeg. Egy kapcsolat 500 kreditbe kerül.
A fegyverek és egyéb felszerelési eszközök az alapkönyvből, az Equipment_Stats valamint a Weapons_Stats és a Droids_Stats kiegészítőkből vásárolhatóak. A gépekről leszerelt „eredeti” alkatrészek, amikre nincs szükség, csak a játék során adhatók el.
Akkor most a vadászgépek módosíthatóságáról:
Bármit lehet módosítani a gépen, ennek csak az asztrofizika szabályai vethetnek gátat, vagy csak az Erő. De! Játéktechnikailag mégis határt kell szabnunk kezdetben. Ezért nem mindegy milyen alapgépet vásároltok. A harcász eredeti, újkori értékeihez, felszereléséhez mérten lehet csak fejlesztgetni. Be kell látni itt elég nehéz általánosítani, egységes szabályt hozni.
„Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld!”
A módosítások árai mellett egy másik ár is szóba jöhet. A karakter saját szakértelmére támaszkodva próbálja eszközölni a változtatásokat, és csökkenteni a költségeket. Ilyenkor az idevágó Technológia jártassággal kell majd dobni megfelelő célszám ellen, ami a változtatás léptékétől függ. A dobásokat személyesen ejtjük majd meg, a játék előtt. A költségeket utólag csökkentjük. Egyelőre számoljatok az itt meghatározott teljes összeggel! A keretből így is ki kell jönni, a megspórolt pénzzel az induló „vagyont” növeljük majd.
|
Menjünk sorban, mint az aknamezőn!
A hajó típusán, léptékén, nem lehet, hosszán, egyéb méretein nem célszerű változtatni.
A legénység számát illetően:
Kérlek benneteket, hogy figyeljetek arra, hogy lehetőleg egyszemélyes gépet vásároljatok, mert nem nagyon fogadom el azt, hogy majd egy barátom, kapcsolatom lesz a lövész/pilóta, én meg csak űrutas fejvadász vagyok. Persze van olyan gép, ami kétszemélyes, de egyedül is irányítható. Ezeknél fel van tüntetve a +célszám módosító. Tehát az a jó gép, aminél az áll:
Crew: 1
vagy az még elfogadható, hogy
Crew: 1, gunners: 1, de ilyen esetben +10 módosítás járul minden célszámra.
A másik megoldás lehet a hajó módosítása egyszemélyesre, vagy beépítünk egy aljzatot az asztrodroidnak. Mindkét megoldás 8.000 kreditbe kerül.
A „raktér” megint nem egy mérvadó dolog, de ha valaki cuccainak nagyobb hely kellene, akkor az a pajzsgenerátor, hiperhajtómű kiszerelésével helyet nyerhet. Persze mindez elgondolkodtató.
Ár az adott. Legtöbb esetben. Ha nincs, egyeztetünk. A használt ár az új X%-a. Lásd: #572.
Manőverező-képesség: Az eredeti érték duplájáig növelhető, de maximum 5K lehet. +1pont/5.000 kredit. Itt van még egy szabály, amire figyelni kell, miszerint 4K feletti Manőverezési kódnál a Hajóburok maximális értéke 4K lehet.
Űr: azaz a fény alatti maximális sebesség űregységekben kifejezve. Körönként megtehető távolság. Maximum 5 egységgel növelhető, ára 12.000 kredit/űregység. A légköri sebesség ezzel arányosan növekszik.
Hajóburok: Ezt növelni drága, a manőverezést és a sebességet befolyásoló mutatvány. Az eredeti érték duplájáig növelhető, de fordított arányban csökkenteni kell a harcász manőverező képességét, és az „Űr”-jét. (+1pont Hajóburok -> -1pont Man.kód.) (+1K Hajóburok -> - 1 Űr) 5.000 kredit/+1pont Hajóburok. A Hajóburok maximális értéke 4K lehet, ha a Manőverezési kódja nagyobb, mint 4K.
Pajzsok: Erősebb pajzsgenerátor, nagyobb helyet foglal, nehezebb. Viszont még mindig kevésbé megterhelő a gép fürgeségére nézve, mint a hajóburok páncélozása. (+1K Pajzskód -> -1pont Man.kód.) 6.000 kredit/+1pont Pajzskód.
Navigációs számítógép: ha van hiperhajtómű, de nincs asztrorobot, akkor kötelező. Ár: 3.000 kredit.
Hiperhajtómű: Csökkenti a gép repülési tulajdonságait. Sok helyet foglal. -2K Man.kód és -2 Űr. Ára az Equipment_Stats-ban foglaltak szerint. (130.o.)
Tartalék hiperhajtómű: Szerintem mondanom sem kell milyen jól jöhet, de nem igazán vadászgépekre tervezett dolog. Az elsődleges hiperhajtómű mellett, további -1K Man.kód és -1 Űr. Ára az Equipment_Stats-ban foglaltak szerint. (130.o.)
Szenzorok értéke és hatótávolsága a duplájáig növelhető. 1.500 kredit/+1K, 500 kredit/10 űregység. A Focus szenzormódnál nem növelhető az űregységek száma. |
Fegyverrendszerek:
o Tűzív: egy vadászgépfegyverének tűzívét megváltoztatni furcsa dolog, általában értelmetlen, de persze nem lehetetlen. Át lehet pakolni a fegyvereket egyik tűzívről a másikra fegyverenként 400 kreditért. Vegyük figyelembe azért a gép fizikai felépítését! Főként a torony tűzív esetében! Torony tűzívűre változtatni egy meglévő fegyvert nem lehet. Csak új fegyver felszerelésénél lehet róla szó.
o Lépték: Csak vadászgép vagy, annál kisebb léptékű fegyver jöhet szóba.
o Tűzvezérlés: Egy meglévő fegyver tűzvezérlése maximum 4K lehet. Növelni, +1Pont Tűz.vez./2.000 kredit áron lehetséges.
o Lőtávolság: Az eredeti érték kétszereséig növelhető. Ilyenkor mind a három könnyű/közepes/nehéz lőtáv növekszik. A lőtáv növelése 600 kredit/+10%/fegyver.
o Sebzés: Egy fegyver sebzését maximum +1K-val növelhetjük, 5.000 kredit/+1pont Sebzés áron.
Vadászgép fegyver
|
Tűzvezérlés
|
Lőtáv űrben
|
Sebzés
|
Ár kreditben
|
Könnyű Lézerágyú
|
2K+1
|
1-3/12/25
|
4K
|
3.000
|
Nehéz lézerágyú
|
2K
|
1-3/10/20
|
5K
|
5.000
|
Dupla lézerágyú
|
1K+2
|
1-3/12/25
|
5K
|
4.500
|
Tripla lézerágyú
|
1K
|
1-3/12/25
|
6K
|
6.000
|
Könnyű ionágyú
|
3K
|
1-5/20/40
|
4K
|
4.000
|
Nehéz ionágyú
|
2K
|
1-5/15/30
|
5K
|
5.000
|
N-81 Célkövető Rakétavető
|
4K
|
1-3/8/15
|
8K+1
|
3.500
rakéta:1.800/db
|
„Deadhed” Nehéz-rakétavető
|
1K
|
1-3/5/10
|
13K
|
5.500
rakéta:2.000/db
|
Az alábbi fegyvereket megvételük után még lehet a leírt módon módosítani.
További fegyvereket találtok a Weapons_Stats kiegészítőben 112-114.o.
Fegyverrendszer összehangolása, összekapcsolása: Ha egy harcász több azonos fegyverrel rendelkezik, például X-wing 4 lézerágyúval és a fegyver mellet szerepel a (Fire linked) kifejezés, akkor a fegyverek összekapcsolhatóak. Így többféle tüzelési módra van lehetőség, mellyel a sebzés és a tűzgyorsaság változtatható. Ilyenkor van lehetőség az összes azonos fegyverrel egyszerre tüzelni, de két fegyverrel, csak kétszer, három vagy többel csak egyszer egy körben. A tűzvezérlés csökken, a sebzés megnő.
Két fegyver esetén ez -1/+1, három fegyver esetén -2/+2, Négy vagy több fegyver összekapcsolása esetén -1K/+1K. A fegyverrendszer összehangolása 2.000 kreditbe kerül fegyverenként. |
Jaja, mindenképp'! Köszi a véleményt! Hamarosan kíírom a karakterkészítés részleteit! |
Jó ez a pozitív gondolatmenet... . |
Én is a Star Warsra szavazok. Egy kis repkedős, lövöldözős, fagyüjtős, szarós, evős kalandot szeretnék... |
Egy vadászgépet sokféleképpen le lehet tenni. , De úgy csinálod majd, ahogy jól "esik". 
Király az avatarod! |
A Mortal-os kalandok nem voltak rosszak és k6 ot használtunk ha jól emlékszek majdnem SW szabályos volt csak itt-ott volt belenyúlva.SW mesélj én a gyalogságot támogatom akinek lesz űrhajója de ha az első adandó alkalommal letehetem az tuti lerakom a hajót. |
Annak idején, mikor még a Mortal Szombat szerű fantasy kalandokat meséltem - persze "jó" fiatalok voltunk - valaki mondta, h sokkal jobb lenne ilyet úgy játszani, hogy e világi karakterekkel. Innen jött az ötlet. Meghát biztos túl sokszor láttam a Véres Játékot!  
Ugyanakkor köszi a véleményt!  |
MÁGUS, helyett SW-t mesélj. Tetszik az alapötlet, ilyen nem volt még, érdekesnek hangzik. Az alvilági karakterekkel sosincs gondom, biztos lenne rá több karakter ötletem (sajnos a másik kunfuthaichitahibox kaland nem hozot lázba, sőt bennem semmit nem pendített meg). Jó, hogy előre ehet rá készülni (mondjuk, ha valaki kint csinál ehez karaktert-fél nap rá megy). Ponyvaregényt inkább olvasom, vagy nézem - sorry!  |
Értem, köszönöm! Nem lenne túl bonyolítva, köbö mint a korábbiak. Egy-két extra szabály, hogy élvezhetőbbek legyenek a küzdelmek. A STAR WARS-ban meg nem csak űrcsata lesz!!! A vadászgépek megalkotásával, módosításával meg jót lehet készülgetni, tápolni kaland előtt. Majd küldöm a részleteket, ha véglegessé válik melyiket mesélem. Köszi a véleményt!  |
[774-755] [754-735] [734-715] [714-695] [694-675] [674-655] [654-635] [634-615] [614-595] [594-575] [574-555] [554-535] [534-515] [514-495] [494-475] [474-455] [454-435] [434-415] [414-395] [394-375] [374-355] [354-335] [334-315] [314-295] [294-275] [274-255] [254-235] [234-215] [214-195] [194-175] [174-155] [154-135] [134-115] [114-95] [94-75] [74-55] [54-35] [34-15] [14-1]
|